Ekstra kontroll

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Var på en ekstra kontroll på føden i dag da jeg var i bilulykke på nyttårsaften.

Jeg ble sjekket når jeg kom på sykehuset etter ulykken men fikk ikke noe av det med meg selv, så har vært veldig redd og bekymret. Har hatt litt smerter i magen, vært vondt å puste skikkelig ut og vært en del kvalm etterpå. Så derfor bestemte jeg meg for å ringe på føden og høre om det var mulig å bli sjekket en gang til, og fikk da en time i dag som jeg såg veldig frem til.. :)

Men dessverre var jeg uheldig med legen for jeg fikk beskjed om at "det var unødvendig at jeg kom" og at han "ikke skjønte hvorfor jeg hadde fått time".. Syns det var veldig sårende, da jeg har vært bekymret etter en ulykke i 80-sone... :(
Han mente jeg kunne tenkt meg til at det var der belte hadde vært som kunne gi smerter.. Syns han var veldig lite forståelsesfull. Ville bare komme meg ut der fra..

Syns det er synd at det skal være sånn. Er ikke noe godt å kvi seg for å komme på kontroller. Føle at man er en byrde..

Måtte bare få luftet tankene mine litt! :)
Andre som ikke har følt seg "velkommen" på kontroller??

Så vondt å føle seg utrygg og ikke bli møtt på en god måte. Har dessverre ikke så god erfaring med helsevesenet fra sist svangerskap. Håper det blir bedre denne gangen så jeg får til å stole på sykehuset.
Fikk du titta på babyen i magen da? Ikke bare bare med kollisjon i høy fart, godt det gikk bra

Åyda!! Huff, nå fikk jeg frysninger. Går det bra med deg da etter ulykken? Skal være unødvendig å måtte forklare seg når man alerede har fått en time. Håper du får svar på det du lurer på og at kontrollen blir gjennomført på en fin måte. Har ikke opplevd noe lignende selv, men jeg sender deg en god klem. :)

Så vondt å føle seg utrygg og ikke bli møtt på en god måte. Har dessverre ikke så god erfaring med helsevesenet fra sist svangerskap. Håper det blir bedre denne gangen så jeg får til å stole på sykehuset.
Fikk du titta på babyen i magen da? Ikke bare bare med kollisjon i høy fart, godt det gikk bra
Ja fikk se babyen. Rett opp på benken og ned igjen før han var begynt nesten.. Men, kan se frem til oul om to ukes tid da :)

Åyda!! Huff, nå fikk jeg frysninger. Går det bra med deg da etter ulykken? Skal være unødvendig å måtte forklare seg når man alerede har fått en time. Håper du får svar på det du lurer på og at kontrollen blir gjennomført på en fin måte. Har ikke opplevd noe lignende selv, men jeg sender deg en god klem. :)

Ja det gjør heldigvis det! Både med meg og den lille. Ja syns ikke man skal måtte sitte å forklare hvorfor man har fått en time..
Klem tilbake :)

Uff da, synes ikke det var en riktig å behandle deg på den måten. De fleste må forstå at vi er bekymret for den lille og ihvertfall når man har blitt utsatt for det du har blitt. Mye bedre å få sjekket slik at du kan bli rolig enn at du skal være stresset over om ting er som det skal! Synes du skal ringe å klage!

Send klage på legen! En lege skal ikke oppføre seg sånn at man føler seg dum når man kommer, uansett om man feiler noe eller ikke. Er man bekymret, så er man det, uansett grunn (din grunn er også absolutt god nok), og det er viktig for babyen i magen at mor har det bra, og ikke er unødvendig stresset.

Jeg var i en front mot front 6 mnd på vei med nr 2. Lavere fart, men bilen ble kondemnert. Fikk beskjed fra føden om å komme inn straks selv om jeg fortsatt kjente liv. Grunnet uvær og det at jeg måtte vente på politiet (de skal komme til stedet når gravide er innblandet) så var jeg på sykehuset 2-3 timer senere. Da hadde de vært så bekymret for meg at lettelsen var stor da jeg kom.

Hårreisende oppførsel av legen du møtte...

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Jeg var i en front mot front 6 mnd på vei med nr 2. Lavere fart, men bilen ble kondemnert. Fikk beskjed fra føden om å komme inn straks selv om jeg fortsatt kjente liv. Grunnet uvær og det at jeg måtte vente på politiet (de skal komme til stedet når gravide er innblandet) så var jeg på sykehuset 2-3 timer senere. Da hadde de vært så bekymret for meg at lettelsen var stor da jeg kom.

Hårreisende oppførsel av legen du møtte...

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
Jeg kom til med det samme på ulykkesdagen, men det gikk så fort og fikk ikke beskjed om noe. I tillegg hadde jeg smerter, så ønsket gjerne å bli sjekket :)
Skulle ønske de tok i mot meg med like åpne armer som deg =)
Uansett hva farten er så syns jeg gravide skal få god oppfølging!

Send klage på legen! En lege skal ikke oppføre seg sånn at man føler seg dum når man kommer, uansett om man feiler noe eller ikke. Er man bekymret, så er man det, uansett grunn (din grunn er også absolutt god nok), og det er viktig for babyen i magen at mor har det bra, og ikke er unødvendig stresset.
Skulle gjort det! Skal på ultralyd om halvannen uke og frykter å få samme mann, så tør ikke sende inn klage dessverre "/

Hjelpes! Godt å høre at det gikk bra med dere, så utrolig skummelt :/

Og fy flate for en lege. Har vært hos en sånn en selv, dessverre er det noen av dem.

Jeg følte det samme ang. klage. Skulle kanskje klaget etter jeg var der, men var redd for å møte på han igjen. Og det gjorde jeg faktisk også, en senere gang jeg var inne på kontroll. Da var han riktignok litt greiere enn første gangen da.

Ja, det er ikke noe hyggelig når man møter slike "omsorgsarbeidere".. Håper jeg slipper han på OUL.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp