Ekstra kilo før svangerskapet

Mina78

Blir kjent med forumet
Jeg er ny her inne - har akkurat funnet ut av at jeg er gravid og gleder meg selvfølgelig masse over det! Men jeg lurer litt på hvordan det kommer til å se ut med magen min i ukene fremover. Jeg har allerede en solid bilring rundt magen og jeg kan noen ganger blåse den opp så det ser ut som om jeg er gravid i 8. mnd allerede[;)]. Er det noen som har erfaringer eller tips de kan dele med meg? Jeg vil veldig gjerne ha stram gravidmage, men den kommer kanskje til å bli mere slapp? Og er det noen som vet om man trygt kan trene med strikk mens man er gravid?
Tusen takk for svar!

Slapp av magen din kommer til å bli like flott som alle andres, selv om du har noen kg for masse nå. Gratulerer med graviditeten.

Jeg hadde en jente I klassen min, Som var veldig overvektig.
Hun har fått 2 jenter siden det, Og sist Jeg møtte henne, Hadde hun en stor og fin Gravid mage..... [:D]

Jeg kunne også blåse opp magen min så det såg ut som jeg var fødeklar når jeg var kun noen uker på veg.. Men selv om jeg hadde ganske stor mage fra før, så har "bil-ringene" mine retta seg ut og jeg har fått en stor, fin og ikke minst stram baby-mage [:D] 

Har tenkt litt på det jeg også, for jeg har vært ganske stor... gikk ned 20 kg i fjor, men har fremdeles en litt bulete "undermage", og litt slapp mage... Har allikevel tro på at jeg skal få en stor, struttende gravid-mage, og den skal jeg gå stolt og vise fram!!![:D]

Eg hadde ein "fin" bilring før graviditeten, og har følt meg gravid mange ganger pga den... Og var også redd for at når eg vart høggravid så skulle bilringen berre bli større og like slapp! Men det syns eg ikkje den er. Den vart sakte men sikkert berre hardere, og syns sjøl eg har ein fin mage! Faktisk syns eg den er litt liten til at eg kun har 1+1 igjen til termin! [:D] Det tok berre litt lenger tid før magen viste, og det tok lang tid før eg godtok at folk tok på magen min, for eg syns den kun berre var "feit" liksom...

Det fine med vårt lille ekstra er at babyen kan tære på dei ekstra kilo vi har. Eg har "kun" gått opp 8 kg dette svangerskapet og er veldig godt fornøgd med det. Og eg har absolutt ikkje vore særlig flink til å holde meg unna søtt og godt... [&:] Det har jo tross alt vore jul nettopp!!!!

Som ei anna sa lenger oppe, så har eg også fått spørsmål om eg har tatt av sånn ellers på kroppen. Og det har eg. Armane er blitt slankare f.eks.

Men som med alt anna så er jo dette veldig individuelt... Her er iallefall mi historie!

Hei og gratulerer med svangerskapet!
Jeg vil anbefale www.vektklubben.no. Der står det råd for å holde vekten mens man er gravid og ammer. Du bør ikke slanke deg, men heller legge om kostholdet litt og spise sunnere. Du bør få i deg 2200 kalorier hver dag. Er du mye passiv og mosjonerer lite, kan du redusere det til 1900 kalorier. Registrerer du deg på vektklubben skriver du inn det du spiser og de regner ut kaloriene for deg. I begynnelsen vil du oppleve at det er vanskelig å komme opp i nok kalorier, spis da heller en skive ekstra, et ekstra glass melk og mer frukt og grønt i løpet av dagen i stedet for å fylle på med usunn snacks. Innholdet i kaloriene betyr også noe.

Når det gjelder trening er hovedregelen at man kan fortsette med den treningen man gjorde før, men ikke begynne med noe nytt. Magemusklene skal spesielt IKKE trenes. Ellers er det lurt å gå turer i frisk luft. Lykke til!

Hei alle sammen og tusen takk for svar og gode råd!
Så deilig å høre om andre som har hatt det på samme måte, men som føler seg som fine gravide - og som ser flotte ut!
Jeg vil gå inn på vektklubben.no og se om jeg kan finne noen tips der, og ellers selvfølgelig forsøke å spise sunt og fornuftig - det er bare ikke alltid like lett når jordbæris er det eneste jeg har lyst på[;)].
God graviditet til dere alle sammen - og takk for at jeg føler meg så godt mottatt her inne allerede![:D]
Hilsen Mina

ORIGINAL: Mina78

Jeg vil gå inn på vektklubben.no og se om jeg kan finne noen tips der, og ellers selvfølgelig forsøke å spise sunt og fornuftig - det er bare ikke alltid like lett når jordbæris er det eneste jeg har lyst på[;)].

Jeg har gått på grete roede i sommer, og har fortsatt med vektklubben siden, for å holde vekten (og helst gå ned de siste 5 kiloene til målet mitt). Det jeg har oppdaget nå som lystene tar overhånd er at det går bra å spise den jordbærisen (og spis så mye du orker) om du bare klarer å spise fornuftige måltider resten av dagen... Jeg spiser 5 måltid om dagen, balansert og riktige mengder, og da er det ingen krise at jeg må innom butikken på vei hjem fra skolen og kjøpe meg en sjokolade...

jeg hadde også bilring og kunne "blåse opp" magen så den så skikkelig gravid ut. men nå har jeg fått en stram gravidmage, den er jevn og fin [:)] har forresten ikke trent magemusklene siden jeg ble gravid heller..

Til Snuppå[:)]

Eg gjekk ner 2 kg i starten. Og nå e eg i uke 34 og har gått opp 3 kg i  alt fra min første kontroll(5 hvis man regne md di 2 kg eg gjekk ner).... Eg e og ganske øvevektige[:(]...men svangerskapet har gått kjempebra..hr nå vore ganske kvalm og hatt masse oppkast[:'(]..Men babyen har d fint..så eg ska ikje klaga.Men eg regne md at vektå komme t å gå opp ein god del nå dn siste tio..Har ikje orka å trena någen ting pga kvalme og trøtthet. Allikevel hr eg ikje lagt på mg så møje.Så du trenge nok ikje bekymra dg. Eg drakk ingenting brus di 3 fysste månedene.Kanskje d hjalp..[8|]

Men ikje stess..D gjør d ikje bedre for babyen din:) Den vil ha ein gla og avslappa mamma:)
Gralla forressten md svangerskapet[:D]

Til Mina78[:)]

Jeg er ganske overvektig...Men hr nå en fin stram gravidmage og er for første gang i mitt liv stolt av magen[;)]

Back
Topp