Ekstra hjerteslag?? Hjelp

MiLfYwAy

Gift med forumet
Jeg har opplevd nå i to dager at hjertet mitt på en måte enten hopper over et slag eller har et ekstraslag, jeg vet ikke
helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg kjenner innimellom et skikkelig slag liksom. Det er ubehaglig og jeg lurer på
hva det kommer av, noen som har oplevd det samme?

Jeg kan ikke si noe om hva det kommer av, men jeg vet at det er veldig vanlig og i de aller fleste tilfellene helt ufarlig.. Er du bekymret så ta en telefon til fastlegen din...

ORIGINAL: Pearl

Jeg kan ikke si noe om hva det kommer av, men jeg vet at det er veldig vanlig og i de aller fleste tilfellene helt ufarlig.. Er du bekymret så ta en telefon til fastlegen din...

Jeg skal på kontroll på mandag, jeg ville bare vite om andre har opplevd det samme. Godt å høre at det er vanlig, takk[:)]

Flere?

ORIGINAL: Valpolicella

Har også hørt det er vanlig, men lurt å sjekke deg hos legen på mandag alikevel. [:)]

Noen er mer plaget med ekstraslag enn andre, men alle kan få det.

Takk! Er det slik som bare kommer ut av det blå eller? Har det noe med graviditeten å gjøre kanskje?

Jeg hadde dette også til tider når jeg var gravid. Legen forklarte at det var fordi det pumpes så mye blod gjennom kroppen når en er gravid og derfor må hjerte jobbe litt extra. Og da blir det noen dobbelt pump engang i blandt.

Det var ihvertfall hva jeg ble forklart, men du kan spørre på neste kontroll kanskje :)

Eg har hatt sånn mange ganger, hadde det meir da eg var yngre, ikkje så ofte dei siste åra. Er veldig vanlig, kan jo alltids nevne det for fastlegen uansett, men trur ikkje du treng å bekymra deg[:)]

Tusen takk jenter, nå føler jeg meg mye bedre! Jeg tar det uansett opp med legen på mandag, men nå kan jeg legge meg uten å
være så bekymret!

Det som skjer er at hjertet hopper over et slag, og da får du det harde slaget etter det.

Veit ikke hvorfor det er slik, men jeg hadde 5000 ekstra slag i døgnet.

Jeg kom til legen, tok ekg, helt normalt.
Ble videresendt til hjertespesialist som tok UL, tok ekg og satt på sånn ekg for et døgn..

Var jo ikke farlig, men jeg blei anbefalt å ta beta blokker for å bremse ned hjertet litt!

Nå er jeg mye bedre!

Lykke til hos legen, det går nok bra [:D]

Har ikke noe tips eller råd, dessverre, men vet at BF sliter med det samme.
Han sier at hjerteslagene av og til "snubler", på en måte. At det stopper litt opp, og så kommer de neste liksom fort.. Høres skummelt ut, men det er visst ganske vanlig..?

Fant denne artikkelen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cardiac_dysrhythmia

Back
Topp