Eksponeringssyke mammabloggere

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
http://www.vg.no/nyheter/meninger/b...pe-eksponeringssyke-mammabloggere/a/23787539/

"Kadra Yusuf: La meg slippe eksponeringssyke mammabloggere

Det blir født små babyer hver dag med jobb. De vet det ikke selv, men de ble allerede ansatt som fostre i mors mage. De har ikke oppsigelsestid med det første. Deres liv kan følges av hundretusener av ukjente lesere og følgere hver dag."

Hva syns dere om mammabloggere?

Jeg er veldig splittet, både når det gjelder blogging og sosiale medier og det å dele familieliv. På den ene siden syns jeg det er bra å dele, både fordi det er interessant, koselig om man kjenner de som deler, og man kan lære så mye! Grensa er hårfin da, for hva er å dele for mye? Når er det rett å dele? Er det greit at det kun deles fra de rosenrøde stundene, eller er det fasadebygging som er med på å bryte ned utslitte mødre med illusjoner om hvordan man "bør" ha det? Er det greit å dele det meste som skjer, på godt og vondt, eller er det å "utlevere" barna sine med en gang man deler noe som ikke var en bra opplevelse?

Jeg syns det er bra at folk deler, at vi snakker om de tøffe dagene og det som er vanskelig. Men det er veldig ulikt hva folk mener er over streken.

Har lest denne og syns det var utrolig bra skrevet. Selv deler jeg svært lite av meg selv og barna. Kunn et bursdagsbilde eller lignende, da er 8 åringen informert og med på "leken", men der stopper det, tviler på at noen syns det er kult å se bilde av sin første tur på potta når de tipper 18 :(

Jeg synes ikke noe om å eksponere barna på den måten. Følger noen bloggere på snapchat og synes det er ubehagelig å se snapper av barna deres i private situasjoner. Tenker også på hvor mye jeg som fremmed vet om noen av barna til mammabloggerne; jeg vet alder, favorittmat,-leke,-film osv osv. Det føles ikke riktig.

Synes heller ikke noe om å bruke barna til å selge reklame.

Jeg har bare instagram og deler veldig lite av ting på det personlige plan. Legger aldri ut bilde av ansiktet til barnet og veldig skjelden at jeg legger ut ansikter i det heletatt ;)

Jeg synes det er fint noen deler om de tøffe stundene og liker å relatere meg til litt "kaos"- tilstander litt bak den perfekte fasaden. Så synes det er stooor forskjell på mamma- og pappabloggere. Man trenger ikke overeksponere barna sine for å vise et liv bak fasaden. Jeg synes derimot ikke noe om mammabloggerne som "selger" barna sine, der synes jeg faktisk noen er helt ekstreme også inkluderes de på alle plattformer; insta, blogg, Facebook og snap... Blir bare alt for mye.

Hadde de brukt like mye tid på barna. Barna tror jo at det er sånn det skal være når du blir store..

Syntes noen bloggere burde meldes til barnevernet for å ikke verne godt nok om barna sine i sosiale medier! Enkelte er så hjernedøde at jeg får helt mark!!

Back
Topp