Eksploderer snart... (langt og sint innlegg)

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Har et svigerinnemonster som snart tar knekken på meg!
Jeg har vert endel inn og ut av sykehus siste del av svangerskapet da baby har lagt seg i tverrleie flere ganger. Hun kan nesten ikke beskrives. Må oppleves... stikkord: adhd, 13 års stadie, sjalusi, mas

I helga var jeg igjen på sykehuset p.g.a tverrleie. Da hadde hun vært svartsjalu på at jeg hadde barnevakt -hun var sjalu på sønnen på 17 som skulle på fest...

Så hadde da mine foreldre som er mine snille trofaste barnevakter når jeg trenger det, eksplodert på henne, og forklart at det er forskjell på behovet ved sykehusopphold og festing... (hun er 42år!!!)

Ikke nok med det. Hun sendte meldinger til meg å spurte hvor lenge jeg skulle være på sykehuset... jeg kunne jo ikke svare på det.

Så ble jeg sendt hjem i går. Er 40+5 i dag, å måtte nå ordne meg alternativ barnevakt for at hennes datter MÅTTE få ligge over til mine foreldre, da mine barn hadde vert der i helga... mine barn vil ikke være der sammen med henne da hun er ekkel, og jeg synes erlig talt at tre barn er for mye til mine foreldre som nermer seg 70 år... desverre er min mor alt for snill og har nesten ikke "nei" i ordforrådet sitt...

Sikkert feil av meg å tenke slik også, men så mye som jeg har måtte brukt dem som barnevakt tenker jeg det er greit at de får hvile mens jeg er hjemme iallefall! Nå har jeg heldigvis fått backup i min søster om noe skal skje det neste døgnet..

Verste er at hun pleier å stå på trappa å vente når folk kommer hjem fra sykehuset med baby. Hun er så krevende! Fatter ikke hva jeg skal ta meg til for ikke å fly i henne...

Oi, hørtes ut som minst et par diagnoser der ja. Min erfaring er at slike folk ikke bedrer seg. Det er bare om å gjøre å finne den rette avstanden slik at man ikke blir for plaget av det. Synes synd på foreldrene dine. De blir jo skviset pg.a. barnebarna sine.

Er nok endel diagnoser der ja... har kjent henne i snart 20 år, og hun er akkurat likedan. Hun bare stoppet på 13 hun.... kunne skrevet så mye mer, men må også tenke litt personværn her... om noen fra samme området som meg er her så skjønner de hvem det er... så ille er det....
Synes også synn på mine foreldre... ivertfall ettersom jeg vet at hun de nå må passe i kveld kommer til å grine i timesvis for å bli kjørt hjem.....
Har funnet avstand. Som desverre gjør at jeg mister kontakten med min bror.. men klarer man ikke, så klarer man ikke , har jeg funnet ut....

Høres veldig slitsomt ut ja! Kjenner litt til type person men skal ikke skrive for mye her jeg heller.. Vet ikke helt hva du kan gjøre med det dessverre.. :-/

Huff, blir helt oppgitt på dine vegne..
Men mannen din bør faktisk ta tak her, det er hans mor! Høres ikke ut som hun akkurat kommer til å endre personlighet, men hun trenger seriøst å få høre det, skikkelig..

Last edited:
Huff, blir helt oppgitt på dine vegne..
Men mannen din bør faktisk ta tak her, det er hans mor! Høres ikke ut som hun akkurat kommer til å endre personlighet, men hun trenger seriøst å få høre det, skikkelig..

Nei.. er nok min aaalt for snille mor :-( foreldrene til min mann er desverre ikke aktuelle til barnepass p.g.a alder og helsetilstand...

Har halvveis løst seg med barnevakt til min søster. Hun kan i dag, min mor kan i morgen og min søster igjen i helga. Er bare forferdelig steessende å måtte forholde seg til dette nå på overtid... bare for at svigerinna må ha like mye barnefri som oss uansett grunn.......

Back
Topp