Eksperimentering

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Huff.. nå har jeg spist Lasagne til middag. Det inneholder jo både løk og hvitløk. [:o] Men det må jo prøves ut en gang uansett. Unngår dere å spise slike ting? Jeg er så glad i god mat, spesielt til helgekos, så jeg har ikke lyst til å droppe all sånn mat heller.. Brus og sjokolade går heldigvis bra! [;)] Har dere funnet ut om det er spesielle ting babyene deres reagerer på? Jeg leste forresten i spedbarnsboken at det ikke nødvendigvis stemmer det at babyen får luft i magen av det som er gassdannende for oss..

vel,jeg har nå levd på bare brødskiver med servelat og litt smør og vann..bixitkjeks er alt "godterie" jeg spiser for tia..idag har jeg spist boller som jeg laga sammen med di andre barna..og spist middag for første gang..pølse og potetmos..så jeg håper han ikke reagerer,hehe..me får se[:)] brus går ikke..så nå er jeg ikke cocaholiker lenger..styrer unna det meste jeg!! orker ikek detta magevondte dems..spesielt på natta er det slitsomt..det meste av melkprodukter styrer jeg unna uansett pga kolikk..det vil ikke jeg ha.om det har så mye å si det vett jeg ikke,men det skader nå ikke å holde seg unna det da[:)]

jeg spiser det meste jeg har lyst på, men har forløbig holdt meg unna brus, paprika og ketchup. [:)]  hvitløk har jeg spist uten problem, men jeg syntes hun fikk litt ekstra luft i magen av tomatsausen til spaghettien. har også hatt løk som smakstilsettning uten at det ble noe mer action i magen hennes.

spiser også melkeprodukter uten at det ser ut som at det gjør noe. [:)]

vi må jo bare prøve oss frem, men pga at min første datter reagerte noe voldsomt på feks ketchup, så er jeg skeptisk til å prøve noen matsorter. for den skrikinga som kom i etterkant da, har jeg ikke lyst til å prøve meg på nå! [&:][:)]

Vet ikke helt hva jeg skal styre unna jeg[8|]. Holder meg unna melk (jeg som elsker melk[:(]) og melkeprodukter. Brus drikker jeg heller ikke. Hva annet er det man må holde seg unna hvis man har kolikkbaby? Det er bare dette jeg har hørt om.

Huff, det hørtes ufattelig kjedelig ut.. Du kan jo innføre én og én matvare igjen da, for å finne ut hva han reagerer på. Det er viktig med variert kosthold vet du. Både for deg og din lille. [;)][:)] Er gutten din heelt fri for mageknip da, når du holder deg unna alt sånt? Petter er urolig på seinkvelden/ tidlig natt, men er ellers veldig rolig og snill. Sover mye og spiser godt. Men mellom 22.00. og 24-01 tiden styrer han en del. Gråter ikke, men tar i og viser ubehag.. Er vel ikke kolikk det...?

ORIGINAL: Trine23

Vet ikke helt hva jeg skal styre unna jeg[8|]. Holder meg unna melk (jeg som elsker melk[:(]) og melkeprodukter. Brus drikker jeg heller ikke. Hva annet er det man må holde seg unna hvis man har kolikkbaby? Det er bare dette jeg har hørt om.

Løk, kål, kunstig søtningsmiddel... Men ikke alle reagerer da..
Hm.. momy, reagerte jenta di på paprika også? Det har jeg også spist i dag.. Kjøpte meg baguett med kyllig i karrimajones på big bite (uten løk).. Oi, blir en spennende natt dette da.. [:o]

Jeg spiser d jeg har lyst på..Men holder meg unna mat jeg VET jeg får luft i magen av, og kålprodukter..

ORIGINAL: Misin

ORIGINAL: Trine23

Løk, kål, kunstig søtningsmiddel... Men ikke alle reagerer da..
Hm.. momy, reagerte jenta di på paprika også? Det har jeg også spist i dag.. Kjøpte meg baguett med kyllig i karrimajones på big bite (uten løk).. Oi, blir en spennende natt dette da.. [:o]

min eldste datter reagerte på paprika og har også hørt andre der babyene deres har reagert på det, så jeg tør ikke innføre det! [&:]   men din baby trenger ikke reagere på det! [:)]

Jeg har rett og slett bare prøvd meg fram jeg, men det er jo ikke alltid så godt å si hva de reagerer på... Middag er et styr nå om dagen, aner jo ikke hva jeg skal spise! Det jeg vet Ludvig har reagerer på er brus (drakk Pepsi Max den dagen vi kom hjem og angra bittert... kunstig søtstoff og koffein er visst heller ikke så bra...) og krydder. Så nå spiser jeg brød og drikker saft hele dagen... Blir vel litt bedre etter de første 3 mnd håper jeg...

Huff.. nå har jeg spist Lasagne til middag. Det inneholder jo både løk og hvitløk. [:o] Men det må jo prøves ut en gang uansett. Unngår dere å spise slike ting? Jeg er så glad i god mat, spesielt til helgekos, så jeg har ikke lyst til å droppe all sånn mat heller.. Brus og sjokolade går heldigvis bra! [;)] Har dere funnet ut om det er spesielle ting babyene deres reagerer på? Jeg leste forresten i spedbarnsboken at det ikke nødvendigvis stemmer det at babyen får luft i magen av det som er gassdannende for oss..

jeg prøver meg litt fram her, prøver å ha et variert kosthold, sånn at hun får i seg nok av okey næringsstoffer fra mammaen sin osv....her forleden hadde hun et tre timers skriketokt med masse magevondt virka det som, og da gikk jeg gjennom hva jeg hadde spist den dagen som var annerledes enn andre dager, og vi kom fram til at salamipålegg på brødskiva kan være den utløsende faktoren. Så den har jeg droppa foreløpig, og babyen vår ble kvitt derre intense skrikinga de neste dagene....så får vi bare vente og se hvilke andre matsorter hun kan reagere på, vi prøver oss litt fram ihvertfall........Holder meg ihvertfall helt unna godteri og brus og sånt[:D][:D]jeg har liksom ikke den godteri-cravingen lengre heller, så det passa jo bare bra[:D][:D]

jeg har ikke lyst til å droppe all sånn mat heller.. Brus og sjokolade går heldigvis bra! Har dere funnet ut om det er spesielle ting babyene deres reagerer

Huff, det hørtes ufattelig kjedelig ut.. Du kan jo innføre én og én matvare igjen da, for å finne ut hva han reagerer på. Det er viktig med variert kosthold vet du. Både for deg og din lille. [;)][:)] Er gutten din heelt fri for mageknip da, når du holder deg unna alt sånt? Petter er urolig på seinkvelden/ tidlig natt, men er ellers veldig rolig og snill. Sover mye og spiser godt. Men mellom 22.00. og 24-01 tiden styrer han en del. Gråter ikke, men tar i og viser ubehag.. Er vel ikke kolikk det...?

her er det ikke no mageknip nei..derfor jeg er forsiktig..jada,tenkte å prøve en å en matvare etterhvert..men det er deilig å se at han er blid og fornøyd omtrent hele tia[:)] nei det er ikke kolikk det..så det trenger du ikke bekymre deg for[:D]

Hurra! Petter fikk ikke mageknip i natt, så da reagerte han ikke på:
*kylling i karrimajones
*paprika
*pepsi-max
*sjokolade
*lasagne
[:D]
Føler meg litt egoistisk som trykka i meg alt det der, vel vitende om at det kunne forårsake mageknip.. [:-]Men heldigvis gikk det bra! [:)] Kan vel hende han reagerer senere da, og kolikk kän fortsatt slå inn (bank i bordet), så jeg holder fremdeles pusten og nyter det mens jeg kan. [;)]

Hurra! Petter fikk ikke mageknip i natt, så da reagerte han ikke på:
*kylling i karrimajones
*paprika
*pepsi-max
*sjokolade
*lasagne
[:D]
Føler meg litt egoistisk som trykka i meg alt det der, vel vitende om at det kunne forårsake mageknip.. [:-]Men heldigvis gikk det bra! [:)] Kan vel hende han reagerer senere da, og kolikk kän fortsatt slå inn (bank i bordet), så jeg holder fremdeles pusten og nyter det mens jeg kan. [;)]

hehe, ikke ha dårlig samvittighet du, vi må jo kunne leve litt dugelig[:D][:D] Som nybakt mamma må man vel tåle litt natteutfordringer, så bare fortsett slik du gjør du, du virker jo reflektert over hva du pakker i deg da, og finner vel fort ut av hvis det er noe han reagerer på...og babyene våre er ikke mingvaser, så de tåler vel litt at mamma prøver seg fram i matveien[:D][:D] 

Back
Topp