Eksotiske reiser

SillyDilly

Forumet er livet
Ja overskriften sier vell sitt. Vi har lyst på en sydentur litt utenom det vanlige og lurte på om noen har noen ideer? Skal ha med barn på 5 og 1 år når vi reiser og har sett litt på:

Bali
Cuba - havana
Mexico
Maldivene

Noen av dere som har vært noen sånne steder?

Bali er et mareritt med barnevogn, bare så det er sagt. Maldivene har jeg lyst til å prøve selv [:D]

ORIGINAL: ¤BabySunshine¤

Bali er et mareritt med barnevogn, bare så det er sagt. Maldivene har jeg lyst til å prøve selv [:D]

Å er så mange fine steder å dra - så på mexico nå playa del carmen! Drømme[:D]

[:D]

[:D]

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: ¤BabySunshine¤

Å er så mange fine steder å dra - så på mexico nå playa del carmen! Drømme[:D]

Jeg har vært 3 dager i Playa del Carmen.[:D] Det var før jeg fikk barn da, så jeg så nok på reisemål med litt andre briller enn jeg gjør nå. Glemte å sjekke hvor barnevennlig det eventuelt var der, men tror ikke det var så mye trapper i byen alle fall. Sikkert fint med barnevogn. Ellers var det vel stort sett som de fleste turiststedene rundt middelhavet, bare litt billigere. Strendene var fantstisk fine, og det er flotte korallrev i nærheten hvor du kan snorkle. (Sikkert ikke aktiviteten for 1-åringen.) Reisen tok eviglenge, vi byttet fly i Frankfurt med noen timers pause der. Bare koselig den gangen, nå blir jeg svett av tanken på å reise så langt med barn.[:-] (Vet jo at de fleste andre synes det er greit å reise med barn, og charterfly med bare rolige tyskere var hundre ganger bedre enn charterfly med fulle nordmenn.[8D])

Det fantastiske med Yucatan, og grunnen til at vi reiste dit, er alle mayaruinene.[:D][:D] Tror det er masse bussturer fra Playa del Carmen hvis dere vil se, det er i alle fall ikke langt derfra til Tulum.[:)] Vi leide bil og kjørte rundt, det krever at du snakker spansk, og er ikke å anbefale med barn. F.eks. kom vi til en bensisnstasjon som var tom for bensin, og det var 400 km til neste bensinstasjon.[X(] Hadde jeg hatt barn i baksetet da ville jeg blitt litt mer stresset. Kulturen er veldig annerledes enn de stedene jeg har vært i europa. Du må være forberedt på å være veldig tålmodig i alle køer.[8D] De er ikke overstrømmende hyggelig mot turister slik som i mange andre "ferieland", og det lønner seg å være ekstremt høflig hvis du beveger deg ut fra selv turistbyen.

Jeg har ikke vært på noen av de andre stedene du nevner dessverre. Mexico er i alle fall fantastisk, selv om jeg er for pysete til å dra tilbake mens barna er små.[:)]

Vietnam er jo fantastisk og det er flott for barna

http://www.vinpearlland.com/en-US/Home/default.aspx

Her for eksempel[8D]

Back
Topp