Eksos i bilen gravid

Babygirl300916

Andre møte med forumet
Hei.

Kjenner jeg er litt smått bekymret nå. Vi har de siste dagene hatt litt problemer med eksoslukt i bilen når den står på tomgang eller startes etter å ha vært varm. Forsvinner etter en stund. Har åpnet vinduet etter en liten stund alle gangene. Er nå bekymret for at det er farlig for barnet i magen å puste inn eksos på denne måten? Mulig jeg er hysterisk, men er bekymret.

Noen som kan svare på dette?

Man kan bli kullos forgiftet ja, desverre mange som har mistet livet på denne måten da man ikke merker noe før det faktisk er forsent. Nå vet jeg ikke om det er noe galt med bilen deres, men det er på tomgang disse hendelsene skjer. Som f eks det tragiske i vinter hvor det var en familie som omkom fordi bilen sto på tomgang og røret var tett. Jeg ville nokk dratt til ett verksted og dobbeltsjekket hva som kan være årsaken, den prisen dere evt må betale er ingenting i forhold til hva annet som kan sje, det kan også være dere voksne som blir utsatt for giftgassen. Ikke for og skremme deg men kullos er skumle greier desverre.

Det kan være hull i eksospotta, og det er noe som bør fikses. I små doser en sjelden gang er ikke eksos farlig vil jeg tro, men det er noe man uansett bør unngå. Anbefaler deg å få sjekket bilen på verksted og få fikset problemet. Desto lengre man venter, desto dyrere kan det også bli.

Back
Topp