Eksen i hverdagen

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg får så mange reaksjoner på at eksen er en så stor del av hverdagen min/vår. Jeg, eksen, mannen og ungene går av og til ut å spiser sammen. Eksen reiser med ungene til foreldrene mine i syden og er der med di i noen uker om sommeren. Vi inviterer av og til eksen på middag di ukene barna er her, og han er selvfølgelig invitert til bryllupet vårt.
Dette er det mange som reagere på, di hever øyenbrynene å kommer med kommentarer..
Jeg syns det er så dumt, jeg er glad i eksen min. Han er familie og kommer alltid til og være familie.

Er dette så rart? :)
 
Synes det er flott at dere har et så bra forhold!! Tenk hvor mye det betyr for barna! :) så lenge det fungerer for dere så drit i alle andre ;)
 
Har også et veldig godt forhold til min eks, feirer bursdagen til ungene sammen med eks og hans samboer. Skjønner ikke hvordan noen kan gjøre det til noe negativt? Du skal være stolt og glad for at dere har et godt forhold, hvis noen reagerer på det syns jeg det er veldig rart. .
 
Det høres jo bare helt fantastisk ut<3 det beste for alle parter det!! Virker som de færreste er i stand til det, men hvis man fikk valget kan jeg ikke tenke meg at noen hadde valgt å ikke gå overens! Bare å nyte at dere har det sånn:)
 
Eg synes det høres helt fantastisk ut. Dere har jo barn sammen, ingenting er bedre enn at dere har et så godt forhold! Ikke bry deg om de som e negativ. De e teit ;)
 
Godt å høre at dere er positive :) Vet ikke hvorfor folk hever øyenbrynene av den grunn. Kanskje di syns det er rart at vi er ekser, men ikke uvenner..
 
Godt å høre at dere er positive :) Vet ikke hvorfor folk hever øyenbrynene av den grunn. Kanskje di syns det er rart at vi er ekser, men ikke uvenner..
Eller kanskje de er misunnelig ;)
 
Det høres ut som dere har et flott forhold!! Nyt at du kan ha så god kontakt med faren til barna dine, og nyt at din nye mann godtar det. Ikke alle nye partnere som gjør det! :)
 
Syntes det høres helt supert ut jeg :) for alle parter :)
Det er slitsomt å ha det stikk motsatt så syntes du bare skal nyte å ha det fredelig og rolig slik jeg :)
 
Så koselig, må jo være kjekt for ungene å kunne dele fine opplevelser med alle de er glade i, og slippe å tenke på at stakkars mamma eller pappa,får ikke være med på moroen de.

Man må jo ikke være uvenner med exer.
Jeg og exen gjorde endel sammen med mini da jeg var singel. Vet det betydde masse for mini. Og er utrolig godt å kunne dele opplevelsene med andre voksne. Desverre er han mye mer tilbakeholden nå når jeg har samboer.
 
For meg er det veldig unaturlig å ha kontakt med eksen, uansett hvor bra forholdet endte. Men nå har jeg aldri vært sammen med noen fra samme omgangskrets eller lignende :)
Hadde jeg møtt noen som deg hadde jeg tenkt at jeg er imponert over at dere får det til så fint og at mannen din synes det er greit :) er da ingenting galt i å være gode venner? :)
 
Synes det høres helt fantastisk ut jeg :D mine foreldre har alltid vært kjempeflinke til å finne på ting som familie selv om de gikk fra hverandre når jeg var veldig liten og det tror jeg er det jeg er mest takknemlug for når jeg ser tilbake på oppveksten min :)
 
Så lenge samboeren din synes det er ok, er det vel bare positivt! Jeg synes eksen til min samboer (moren til stesønnen min) er kjempehyggelig, vi har alle et bra forhold. Men de hadde ikke hatt kontakt om de ikke hadde hatt barn sammen.
 
Så koselig dere har ett så godt og bra forholdt selv om dere ikke lenger er sammen:). Tenker det viktigste er at det funker for dere og at dere har funnet deres løsning på hverdagen:).
 
Høres jo ut som prakt eksempel på hvordan ting burde vær.

Her har vi null kontakt med eks men han er noe for seg selv..
Har derimot vokst opp med besteforeldre som er skilt og kommer kjempe godt ut av det og har alltid likt å se hvor bra det er å kunne feire jul osv selv om en er skilt og funnet ny uten at det er noe rart eller problematisk.
 
Jeg ser ikke problemet og det gjør heldigvis ikke mannen heller :) Jeg syns det er godt å ha han så nærme :)
 
For meg er det veldig unaturlig å ha kontakt med eksen, uansett hvor bra forholdet endte. Men nå har jeg aldri vært sammen med noen fra samme omgangskrets eller lignende :)
Hadde jeg møtt noen som deg hadde jeg tenkt at jeg er imponert over at dere får det til så fint og at mannen din synes det er greit :) er da ingenting galt i å være gode venner? :)
Er vel litt forskjell på når man har barn sammen, og ikke. Når det er barn inni bildet så har man jo noe felles resten av livet og barna lider om man kutter kontakten.
 
Er vel litt forskjell på når man har barn sammen, og ikke. Når det er barn inni bildet så har man jo noe felles resten av livet og barna lider om man kutter kontakten.

Tenkte ikke på det som at de har unger sammen. Det visste jeg ikke :) var ikke åpenlyst sånn jeg leste innlegget og jeg sa bare min første tanke :)
 
Jeg vet ikke jeg faktisk, hva jeg hadde syntes om min nåværende kjæreste hadde hatt så god kontakt med sin eks at hun bare kom innom og at de hadde masse av privat kontakt. Hvorfor vet jeg ikke helt. At man feirer bursdager osv sammen med barna forstår jeg, men samtidig synes jeg det er viktig at vi skaper våre tradisjoner og rutiner med oss som en familie også.
Jeg har overhode ikke noe imot et godt samarbeid og at man deltar på juleavslutninger ol sammen, men liksom hatt henne her på en familietorsdag osv det skjønner jeg ikke helt.
Jeg ser jo her at det er snakk om supert for barna osv og det er det jo helt sikkert, men allikevel hatt henne tett innpå mitt privatliv osv det kjenner jeg er utenfor min komfortsone.

Jeg har et godt samarbeid med min eks også, men jeg har ikke behov for mer kontakt på fritiden, men flinke til å oppdatere hverandre, prate sammen og stiller opp sammen på arra arrangementer med barna.
 
Back
Topp