Eksem

*Petrine*

Forumet er livet
Ser ut som om Karina har fått litt eksem. Hva er egentlig best, smøre med fuktighetskrem, eller bare la det være? Har virkelig ikke lyst til å bruke kortison. Har brukt det selv og ødelagt huden min.

Tror jeg får ringe HS på mandag...

Man skal IKKE bruke kortison med mindre det er foreskrevet av lege, så det er bra du er skeptisk tilå bruke det,[;)] Jeg ville smørt med fuktighetskrem inntil videre, blir det ikke bedre så ta kontakt med legen. (Hs har ingen myndighet til å vurdere kortisonbruk). 

Her bruker jeg Locobase Repair. Fungerer veldig bra mot tørr hud. Aderma Xomega ble han bare verre av, det er en fuktighetskrem som er anbefalt ved atopisk hud.

her har hun fått litt eksem i panna
legen mente d skulle brukes en krem som heter fungoral (reseptbelagt)
fungoral skal kun brukes på eksem som er dannet av sopp sa de på apoteket
de mente jeg skulle dobbeltsjekke med legen om jeg virkelig skulle bruke dette
da jeg nevnte dårlig inneluft pga fukt i leileigheten, ja - da ble de mer akseptable ovenfor d jeg sa, men legen skrev ikke ut denne resepten da jeg var på legevakten (for noe annet)
skal høre med fastlegen i morgen

Vi bruker også locobase repair. Har i tillegg brukt hydrokortison noen få ganger når eksemet har vært hissig.

bruker becur repair på lillegutt..
bruker det selv på atopisk eksem (noe det virker som om han har, da er helt likt mitt) og det virker litt i alle fall..

Back
Topp