EKSEM

Brud2013

Gift med forumet
(Det samme som på svangerskapet)

Har hatt eksem stortsett hele livet.
Har blitt bedre ettersom jeg har blitt eldre.
Men nå...har det kommet tilbake.
På den ene underarmen og på hendene...
Det KLØR.....

Av lege fikk jeg beskjed om å være forsiktig med eksemkremer...

Men det er  helt jævlig...
NOEN RÅD?????

beklager... har ikke det

jeg bruker en krem som selges på apoteket og noen dagligvare butikker, den heter helosan! og du kan også prøve babyolje! :)

ellers har jeg ingen tips, men det bør være noen salver du kan bruke da!!

Jeg har et råd. Vet ikke om det er tilfeldig at det har virket men har hørt de thar fungert på flere. Naturelle youghurt! SMør det på om kvelden. Det skal fungere og fullstendig harmløst for bebisen også. Skader jo ikke å  prøve.

Var på apoteket i går og de sa jeg kunne bruke hydrokortison...
Så nå har jeg smurt meg inn 2 ganger med det... Mye bedre....

Heisann. Er fra en eksemfamilie, så jeg tror jeg vet hvordan du har det. Jeg er lite plaget, men de rundt meg (mamma, pappa, brødre og en datter) er til dels MYE plaget.

Mamma har vel prøvd det meste innen kremer og salver. Hun synes at aloe vera gele (98 %) har veldig god effekt. Eurax krem (apotek) stiller den verste kløen, men den hjelper ikke på selve eksemet.

Jeg har også fått anbefalt silkeolje som jeg har brukt i badevannet til datteren min og nå er hun omtrent eksemfri. Har også kjøpt en "såpe" som er laget av en dame i Bergen. Såpen heter "smør på flesk" og skal brukes på samme måten som babyolje etter at du har dusjet/badet. Du lager et skum med "såpesykket" som du smører inn huden din med. Kjempebra!!!! Kjøpte den på en spesialforetning for badeting i Ålesund, men jeg vet at hun damen i Bergen (som jeg ikke husker navnet på) sender til privatpersoner rundt omkring i landet. Dersom du vil kan jeg skaffe den navnet på damen, bare send meg en pm.

Back
Topp