eksem

hollis

Forelsket i forumet
gutten min har alltid hatt eksem (atopisk). han har konstant litt på mage, rygg, armer, nakke og skinn men plutselig blusser det skikkelig opp..blir knall rødt. har fått beskjed av hudlege om å smøre kortison på (en på resept) når det blir for ille. men når jeg smører på det hyyylgriner han og strammer hele kroppen og er helt utrøstelig. virker som det svir skikkelig[:(]

aner ikke hva som gjør at det plutselig blusser så veldig opp innimellom.

noen som har noen tanker erfaringer?

Her blusser det også opp til tider... for øyeblikket har det blusset opp i nakken og på ryggen... men vi smører kun med a-derma exomega-fuktighetskrem.. for det hjelper på henne like godt som eksemsalve.. Jeg føler at det blusser opp på henne pga høye eller lave temperaturer.. tror det blusser godt opp om hun er for varm.. så vi prøver kjøre litt mindre klær på eksemområdene nå for å se om det kan hjelpe.. (men ikke slik at hun blir kald selvfølgelig..)

tall for svar[:)]

jeg smører også på aderma morgen og kveld på han..det har jeg gjort siden han ble født..men likevel blir det så ille[:(] virker som det er så vondt for han hvis vi bærer han uten tøy på også..off

noen andre med erfaringer eller tanker?

Her blusser det opp når det er kaldt ute. Vi smører også med aderma for å holde det borte. Men har fått mildison til å smøre på når utbruddene kommer. Sist vi var til lege tok vi dette opp for vi synes ikke den kremen hjelper. Den tar bort utslettet men det kommer tilbake med engang vi slutter og smøre. Vi fikk da beskjed om at da va denne kremen ikke sterk nok til henne så vi fikk en ny type. Vi har ikke fått prøvd denne siden hun ikke har hatt utslett siden vi var der.

Når det gjelder at han skriker når du smører kan det jo tenktes at det svir om han har små sår der hvor eksemen er

her måttte vi få en sterkere enn mildison og før det hjalp, (hvis fler sliter med det ikk eblir vekke)
Men usj ikke bra høre ut som ham ikke tåler den? Min har å litt sår men merker ingen ting når vi smører.. Høre med hudlege?

ja tror jeg må høre med hudlegen igjen! er så sårt nå..får såå vondt av han[:(] har også en kortison som er sterkere enn mildison (fått på resepkt) den hjelper, men det er den som er så forferdelig vond for han..stakkar lille..får helt vondt inni meg[:(]

skryter "silk oil therapy" opp i skyene!!!
den har hjulpet myyyye her! [:)]
fåes kjøpt hos frisør.
den svir ikke(har eksem selv)
kanskje verdt ett forsøk?
håper han blir bedre,eksem er noe herk [&o][&o]
masse god bedring!!

Back
Topp