Eksem/utslett ? *Bilder*

Ashtrey !

Gift med forumet
Lillegull har fått ett slags utslett på overkroppen. Tok det opp med HS i forge uke, og hun mente på at han kunne ha hatt skarlagensfeber siden det er utslett som kommer etter man har hatt det..Men det som er, er at han fikk det før han ble syk...Men hun sa også at da ville det gå over etter en liten stund. Fikk beskjed om å smøre med en fet krem.

Ringte også legen med engang han fikk det, og han sa bare at så lenge det ikke plaget han så gjorde det ikke så veldig mye.

Det som er det rare er at det kommer så fort han bader seg, og er så rød i 3-4 timer etterpå..Prøvd og bada han med og uten olje.

Når han er tørr i huden så vises det ikke, du bare kjenner det på huden...

Noen som har peiling på hva det kan være ? Han har det vell i 4-5 uker nå...

Kanskje han reagerer på tøymyknerern dere bruker eller annen såpe dere har i husholdet?
Jeg kan få utslett som ligner på det der når jeg bruker ting med parfyme siden jeg har sensitiv hud.

Eller vil jeg bare si at det kan være lurt å være varsom med å legge ut bilder av barnet sitt naken. [;)]

Det er ut som atopisk eksem ja.

Ta deg en tur til legen med han, min sønn har hatt atopisk eksem siden han var 5 uker HS sa det kun var arp , han hadde det mest i ansiktet i begynnelsen og når han var 3 månder kom det mer på kroppen og da fikk han hydro kortison salve hos legen og han ble som en nyfødt baby på huden.....

Gå på apoteket og kjøp A-Derma sin krem til han og snakk med de på apoteket at du tror han har atopisk eksem så anbefaller de deg en god krem

min har det samme hver gang etter han har hatt omgangsyken... legen sier det er et virus- ikke farlig og går bort av seg selv [:)] 

jeg syns ikke det ser atopisk ut...

ORIGINAL: MV07

Slik ser min gutt ut også, han har atopisk eksem!

samme her... Han ser sånn ut etter å hatt på seg ulltøy (body, stømpis).. så det bruker vi ikke her.

Sånn har jentungen min hatt helt siden hun var liten. Fikk beskjed om og ha på sånn kortison, men begynte å bruke aderma isteden. MYE bedre!

ORIGINAL: RedElf

Kanskje han reagerer på tøymyknerern dere bruker eller annen såpe dere har i husholdet?
Jeg kan få utslett som ligner på det der når jeg bruker ting med parfyme siden jeg har sensitiv hud.

Eller vil jeg bare si at det kan være lurt å være varsom med å legge ut bilder av barnet sitt naken. [;)]

Bruker kun neutral og blenda sensitiv..[:)]

Og ja, skal ha bort bildene etterhvert ! [:)][:)]

Hmm..Da må jeg få legen til å se på han ja ! [:)][:)]

Bruker en ganske feit krem, tror det er aderma sin...Men hjelper fint lite..Hydrokortison ble han verre av..[:-]

Back
Topp