eksem og psoriasses, mann og jeg uenige

bondekone

Forumet er livet
Jentungen her har vært mye plaget med eksem og til tider psoriasses også.
Her i går så ble det en diskusjon mellommeg og mann min. legen har sagt at det r viktig at med en gang vi merker eksemen eller psoriassen kommer ska vi smøre på hydrokortison salven vi har fått og smøre gått inn med fuktighetskrem hver dag gjerne 2-3 ganger om dagen med fuktighetskrem. Mann min mente jeg måtte slutte å smøre jentungen for det ville ikke hjelpe uansett mente han og han skjønte ikke vitsen for da måtte vi til slutt msøre helle kropen hennes mente han. Vi har aldri diskutert dette slik sett, og er vel egentlig første gangen han har vært hjemme når jeg har smørt ho om kvelden for vanlsigvis er jo han borte i jobb og slikt.
jentungen går også på valargan pga kløen og eksemen

Er det virkelig galt å smøre jentungen inn som legene har sagt?
jeg synnes jentungen er bedre i huden så legne jeg gjør som legen sier og eksemen og det går også fortere bort når jeg smører, i tilleg så slipper jeg at ho klør til ho blør

Jeg prøvde det med jenta mi, å ikke smøre henne slik om fastlegen mente jeg kunne prøve, men hun ble bare verre.
Hudlegen anbefaler at jeg smører henne ofte nå på denne tia av året. Er lett å klø seg til blods hvis huden er tørr.

Jeg kjøpte en ny krem som er helt fantastisk. Kjøpte den på apoteket og den er gull verdt. Mye bedre enn aderma, miniderm og de andre kremene. Hudlegen anbefalte den også. Er en jungel av kremer der ute og ikke alltid lett å finne en som fungerer.

Så fortsett du med smøringen og pass også på at hun får god smøring innvendig også - fiskolje, olivenolje...

legen har vel gitt deg beskjed om å smøre for en grunn, så jeg ville nok ha hørt på legen..

jeg har psoriasis og er uten tvil MYE bedre når huden får fuktighet. Både en god krem (som trekker inn og ikke legger seg oppå), men også at jeg drikker nok vann. Det er også viktig å få av de døde huden slik at kremen for kommer inn. bading i olje f.eks. og tørk godt med håndkle.

Jeg er litt skeptisk til mye bruk av kortison til små barn. men dette får du ta med legen din.

ORIGINAL: *Super Mario*

Jeg prøvde det med jenta mi, å ikke smøre henne slik om fastlegen mente jeg kunne prøve, men hun ble bare verre.
Hudlegen anbefaler at jeg smører henne ofte nå på denne tia av året. Er lett å klø seg til blods hvis huden er tørr.

Jeg kjøpte en ny krem som er helt fantastisk. Kjøpte den på apoteket og den er gull verdt. Mye bedre enn aderma, miniderm og de andre kremene. Hudlegen anbefalte den også. Er en jungel av kremer der ute og ikke alltid lett å finne en som fungerer.

Så fortsett du med smøringen og pass også på at hun får god smøring innvendig også - fiskolje, olivenolje...

Og denne kremen heter??? Bra med tips..

har du navne på den, vært å prøve[:)]

tørr hud trenger fuktighet - amen!

det han er redd for er vel at huden blir "vant til" hudkremer, og derfor trenger den det hele tiden og mer og mer - men heldigvis så bedrer huden seg som oftest når det blir varmere og sola titter fram[:)]

Jeg har psoriasis, til tider dekt hele kroppen, og smør, for all del smør! Det er både mertefull og ømt om en ikke smører. Det kan det være med smøring og, men salve/krem hjelper, så lenge en finner rett type.

Jeg har funnet ut at huden min blir mettet, da må jeg bruke annen salve. Nå har jeg "lært" meg til å leve med smertene og kløen, så jeg smører sjeldent, fordi det går aldri vekk uansett, men ungene mine blir smørt ja!! [:)]

Kortison bruker jeg stort sett kun hvis jeg får akutt eksem i hender og på fingre, og det er heldigvis sjeldent, for kortisonbruk er ikke godt for huden!

Hadde jeg vært dere ville jeg dratt til hudlege med ungen! [:)] Om dere ikke har vært der da.. [:D]

ORIGINAL: HanneHM

Jeg har psoriasis, til tider dekt hele kroppen, og smør, for all del smør! Det er både mertefull og ømt om en ikke smører. Det kan det være med smøring og, men salve/krem hjelper, så lenge en finner rett type.

Jeg har funnet ut at huden min blir mettet, da må jeg bruke annen salve. Nå har jeg "lært" meg til å leve med smertene og kløen, så jeg smører sjeldent, fordi det går aldri vekk uansett, men ungene mine blir smørt ja!! [:)]

Kortison bruker jeg stort sett kun hvis jeg får akutt eksem i hender og på fingre, og det er heldigvis sjeldent, for kortisonbruk er ikke godt for huden!

Hadde jeg vært dere ville jeg dratt til hudlege med ungen! [:)] Om dere ikke har vært der da.. [:D]
har vært det,derfor det ble bestemt at ho skulle ha valargan helle året for det gjør at vi slipper å bruke så mye av hydrokortison kremen
Her har jeg merket at det lønner seg å bytte mellom merkene på fuktighetskremen noe hudlegen også sa var bra vi gjorde siden eksem barn kunne plutselig beggyne å reagere på kremene hvis de brukte samme krem over lenger tid

Gå inn på www.eksemskolen.no, så finner du det meste av informasjon du trenger der.

Bruk god fuktighetskrem. Locobase er bra på psoriasis. Locobase lpl på skjellete hud, og den vanlige når skjellaget er borte.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

tørr hud trenger fuktighet - amen!

det han er redd for er vel at huden blir "vant til" hudkremer, og derfor trenger den det hele tiden og mer og mer - men heldigvis så bedrer huden seg som oftest når det blir varmere og sola titter fram[:)]

Ja, så enig med det med fuktighet. Her får minsten nesten feber av fete kremer. Så kremer med fuktighet er supert!

ORIGINAL: bondekone

Klart dere skal få navnet.

La Roche-Posay Lipikar Baume AP er best!
Dexeryl er ok.
PhysioGEL er helt fin bortsett fra prisen - 399 kr for en liten tube.

ORIGINAL: bondekone

Klart dere skal få navnet.

La Roche-Posay Lipikar Baume AP er best!
Dexeryl er ok.
PhysioGEL er helt fin bortsett fra prisen - 399 kr for en liten tube.
takk[:)]

Back
Topp