eksem og kløe

nitta

Flørter med forumet
Jeg har fått eksem over nesten hele kroppen (nei, det er ikke noe nytt). Bare lurte på om noen vet om et kløedempende middel jeg kan bruke før jeg blir gal. Klør så veldig overalt og har fått sår på halve meg nå, så jeg vil bli kvitt møkka :(

Vet ikke om det kan brukes når du har sår ...men Eurax, hvitvask og en eller ennen spray fra Aderma. Disse brukes jo mot kløe (vannkopper, myggstikk), så kanskje det kan hjelpe deg også. 
Har du fått noe hos lege før da? Jeg har i perioder ekstrem kløe på leggene (er vist eksem selv om jeg ikke ser noe..), og har fått en sterk steroidekrem. Den hjelper utrolig godt!!!!!!!!!

God bedring iallefall  

urax kan man visst ikke bruke. Leste om det i natt faktisk, da jeg våknet av at jeg blødde på leggene etter å ha klødd meg i søvne :S

Aloe vera hjelper mot alt! ;) Bruker det på brennmanet, solbrenthet, eksem, (har atopisk eksem), brennesle osv.

Fikk en avlegger av bestemor for en del år siden og den har vokst seg stor og fin og fått mange nye avleggere av den. Presser ut saften av bladene og smører det rett på huden. Funker som bare det!

Sist jeg var gravid klødde jeg veldig mye de siste månedene. Det var om sommeren så jeg badet i saltvann. Det er det beste! Kan bruke havsalt i badekaret også. Det er helt supert! Brukes i behandling av bl.a psoreasis

Jeg tåler ikke Aloe vera :/

spurte på apoteket nå. Er visst ikke noe man kan bruke

jeg er veldig plaget med kløe og blemmer. Har mye allergi. Tar cetirizin hver kveld. Når det er skikkelig ille har jeg diprosalic som er et liniment med noe medisinsk sprit. Smører med det og tørker ut sår og rød hud. Hjelper veldig.. Dette er ikke noe som kan smøres med hele tiden, men av og til.. Ellers er det og en litt bedøvelse salve/gel en kan kjøpe reseptfritt på apoteket. Xylocain. Håper det bedrer seg.. Er ikke noe kjekt å våkne med blod og smerte. Vet jeg masse om . God klem

Jeg har også mye allergier og eksem på grunn av alle mulige parfymer og tull. Tar vanligvis zyrtec hver dag, men ikke cetirizin for jeg tåler ikke det heller. Når jeg er gravid tar jeg ikke allergimedisiner for de kan ikke med sikkerhet si at det ikke påvirker fosteret, så da overlever jeg pollenplagene og er ekstra forsiktig med hva jeg spiser så lenge.
Har også fått salve av legen, men den fikk jeg ikke bruke når jeg var gravid heller. Det er kortisonsalve og det skal man ikke bruke. Nå har jeg gitt opp gitt, for det er jammen ikke mye man kan bruke, særlig i det første trimesteret.

Back
Topp