Eksem/kløe

Bkno1305972

Andre møte med forumet
Flere som sliter med eksem eller intens kløe? Og hvor isåfall? Hvordan ser eksemet ut og har dere noen gode råd for å bli kvitt det?

Jeg har eksem rundt navlen, å på låret å rundt trusekanten, er som elveblest og små røde prikker og klør HELE TIDEN....hadde vært fint med noen gode råd

Har slitt med ekstrem kløe hele svangerskapet. Har ikke eksem, men ofte elveblest. Klør generelt over hele kroppen, men værst i hodebunn. Har desverre ingen tips :(

Snakk med legen om du kan prøve allergipiller mot kløen? Har kronisk elveblest selv og bruker allergipiller fast.
Har ellers fått eksen på haka:( !!!!! Det blir litt bedre med hydrokortison salve, men jeg vil ikke bruke det hele tiden i ansiktet, så jeg er stort sett rød, "flassete", stram og tidvis kløete på haka...... Det BØR bli borte etter fødsel!!!!

Har den siste uken fått kløe på armer og mage spesielt! Det er ille. Men har flyttet til midlertidig bolig som er nedstøvet -mistenker at kløen kan ha sammenheng med dette?

Har hatt mye kløe, særlig mage, rygg og legger. Prøvde med babyolje og vanlig fuktighetskrem etter hver dusj uten bedring. Eneste som har hjulpet er Bodybutter fra Bodyshop, den er veldig fet. Må smøre inn hele kroppen etter hver dusj, mye bedre nå.

Jepp, spesielt på leggene. Har kjøpt en olje fra neutral som er beregnet til å smøre inn kroppen med. Veksler mellom den og kokosolje (og fuktighetskrem hvis jeg har dårlig tid, oljen bruker litt tid på å trekke inn).

Jeg har, og har hatt det lenge spesielt på legger! Ha kjøpt en krem fra A-derma som heter Exomega som funker for meg. Også har jeg fått forbud mot å barbere der jeg klør, så føler jeg har dyrelegger...

Jeg har, og har hatt det lenge spesielt på legger! Ha kjøpt en krem fra A-derma som heter Exomega som funker for meg. Også har jeg fått forbud mot å barbere der jeg klør, så føler jeg har dyrelegger...

Den kremen er veldig bra :)

Kanskje jeg skal ta å prøve den kremen da :)

Snakk med legen om du kan prøve allergipiller mot kløen? Har kronisk elveblest selv og bruker allergipiller fast.
Har ellers fått eksen på haka:( !!!!! Det blir litt bedre med hydrokortison salve, men jeg vil ikke bruke det hele tiden i ansiktet, så jeg er stort sett rød, "flassete", stram og tidvis kløete på haka...... Det BØR bli borte etter fødsel!!!!

Ja tror ihvertfall jeg må ta meg en tur til legen dersom eksemet ikke gir seg. Så kanskje jeg får noe som kan hjelpe :)

Back
Topp