Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var på 6 mnd kontroll denne uken og legen bare "ser ut som barneeksem eller noe, bare smør på fet krem".Vanskelig å si.... Best å ta med til legenmen det ser ut som atopisk eksem. Smør på masse fuktighetskrem, unngå parfymer, parfymert vaskepulver, ullklær rett på huden... Er det bare i ansiktet?
Babyen min har atopisk eksem og blir sånn i ansiktet når han er i nærheten av ting han reagerer på (f.eks hund). Smør med a-derma krem for atopisk eksem, her blir det bra etter noen dagerNoen som kjenner igjen denne typen eksem og vet hva det kommer av? Er han allergisk mot noe? Det er mye mer flammerødt enn på bildet og går ned under haken og litt nedover brystet!
Vis vedlegget 160653
Noen gode råd og tips til både behandling og krem vi kan bruke? Takk!!
Takk for svarBabyen min har atopisk eksem og blir sånn i ansiktet når han er i nærheten av ting han reagerer på (f.eks hund). Smør med a-derma krem for atopisk eksem, her blir det bra etter noen dagersmører han flere ganger om dagen for å holde det i sjakk og det er ikke synlig, kjenner det bare er litt tørre flekker noen steder på kroppen innimellom. Barn med atopisk eksem tåler ikke ull rett på huden, da kan det bli verre og det er heller ikke behagelig. Atopisk eksem heter også barneeksem
![]()
Her begynte det med melkeutslett som gikk over til eksem, men, ja, det kan også komme når barna er noen mnd gamle. De fleste vokser det av segTakk for svarhan har hatt ull innerst siden høsten. Og ikke hatt eksem før nå siste måneden. Noe som kan komme sånn etterhvert?
Sånn så frøkna ut her når hun reagerte på egg. Så jeg måtte kutte ut egg helt i min kost i halvannet år mens vi ammet.Var på 6 mnd kontroll denne uken og legen bare "ser ut som barneeksem eller noe, bare smør på fet krem".
Ikke så mye hjelp der med andre ord, men var heller ikke like ille da. Har blitt mye mer siste dagene. En liten mistanke om at han reagerer på egg. Skal prøve å kutte det ut heltja, det er nesten bare i ansiktet, men sett at det nå har begynt å røre seg noe smått mot brystet! Har du tips til en bra krem mot atopisk eksem?