Eksamensmat?!

mammaNovember2017

Betatt av forumet
Er det noen som har tips til bra eksamensmat for gravide?

I morgen skal jeg ha 5 timers skriftlig eksamen. Er avhengig av å spise hver halvannen til 2 timer, varierer veldig hva jeg har lyst på av mat. Tenker at jeg må ha med nok mat, så jeg holder ut i 5 timer, samtidig at jeg ikke har lyst til å overdrive hvor mye mat jeg tar med meg.

Er det noen av dere som har erfaring med eksamen i graviditeten?

Da jeg hadde eksamen og var gravid med broremann, spiste jeg godt før jeg kom og hadde med meg en yoghurt, banan og noe å drikke. Holdt i massevis. Timene går fort og 5 timer ikke så lenge når du sitter i ro, så greit å fokusere på oppgavene istedenfor maten[emoji4]. Syns jeg da[emoji56]

Druer og sjokolade er mitt tips! Spis godt før og etter eksamen, så holder sjokolade og druer blodsukkeret oppe og du slipper å tenke så mye på at du må ta deg pauser til å spise! (Også er det en veldig god unnskyldning for å spise sjokolade ;) )

Ta med litt mer mat enn du tror du trenger, en flaske vann og en med cola (eller noe annet som ikke gjør deg uggen).. Hadde en del eksamener når jeg var gravid med førstemann, det er vanskeligere å konsentrere seg men det gikk bra. Lykke til! :)

Jeg hadde med slike ting som energibar, yoghurt, nøtter, oppkutta frukt, vann, sjokolade. Litt enkle ting å spise på

Har ikke erfaring med graviditet og eksamen, men uansett... div frukt er bra, salater... brødskiver, men sikkert litt kjedelig. Yoghurt, nøtter

Back
Topp