Ekle småfluer!

Nommiz

Forelsket i forumet
GRRRR!!! Trur eg klikker snart!

Har plutseleg heile leiligheten full av sånne små irriterande fluer!
Dei har svirra rundt i fleire veker no, trur seriøst eg klikker snart!

Det er ikkje noko mat som ligg framme, så eg aner ikkje kvar dei kjem frå.

Har nokon tips til å bli kvitt dei?

De er fryktelig irriterende!! De kan komme fra planter.

Ett tips er i allefall sterkt blandet sukkerholdig saft i en skål, med et par dråper zalo i! [:)] (Sukkeret tiltrekker seg fluene, og når de setter seg på saften mangler overflatehinna pga zaloen)

Ett annet tips er å stikke fyrstikker (svovelholdige) i jorda til potteplantene du kan ha mistanke om inneholder flue eller flueegg. La da hodet på fyrstikken stikke over jorda. (synes å huske at det var sånn det var i allefall [:)][:)])

Håper det hjelper!! [:)]

Konjakk med zalo i et glass er et magisk triks for en effektiv massakre av småjævlene. Har irritert meg grenseløst selv [:)] 

Her har jeg også hørt at zalo gjør underverker så kombinert med noe søtt er det kanskje den perfekte slutt på disse krekene en gang for alle[;)]

Hadde plager med detta selv[:@]
Det som er greit er og vaske ned hele kjøkkenet og passse på at det ikke ligger en eneste smule på borde. Da også skapdører og håndtak. Så brukte vi en bolle med ublandet saft og banan skall oppi. Og plastfolie oppå med hull i. Så tømte vi den så fort det ble mange. Etter det har de holdt seg borte[:D]

Men det skal vist gå ann og få tak i strips til og klistre på skao dører. Fluene fester seg og kommer ikke løs.[;)]
Tror det var på FK man kunne få tak i det.

Takk for gode tips!! Trur eg må på jakt blant plantene mine, og sjå om det er der dei kjem frå...

En dæsj Zalo og eddik i glass som du plasserer der utyskene er gjør susen!! Jeg hadde rene "farmen" inne her tidligere i høst, men etter et par, tre dager med denne noe illeluktende kuren var det hasta la vista!! [:D]

Back
Topp