Ekkelt-vektnedgang og navelen

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Har tatt av meg mellom 20-25 kg det siste året. Men det som har skjedd, er jo at magen min har blitt en sånn slapp fettdeig. Å navelen min får ikke særlig luft. Har skikkelig innover navel. Å innimellom blir den innmari sår og rød. Lukter rumpe :3 og kjennes ut som det revner :(
Vasker den alltid med vann og av og til mild såpe. Tørker godt. Men plutselig en dag er den bare fæl.

Noen gode tips til hva det kan være, eller opplevd lignende. Vet oldemor sleit med det samme. Der opererte de vekk hele navlen til slutt :O det har jeg ikke lyst til!!!

Sopp?

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Vask med intimsåpe og tørk godt, gjerne med q-tips. Du kan ha i litt talkum. Grunnen er mest sannsynlig at det blir fuktig og dermed bakterier. Det er vanlig i hudfolder, gjerne etter stort vekttap. Det er grunn til få dekket operasjon til å fjerne overflødig hud, dersom du ønsker det.

Har hatt samme problem etter jeg gikk ned 25kg! Vasket med vann, tørka med håndkle først,så noen q-tips for å få det helt tørt, så smurte jeg med canesten til det ble borte. Tok halvannen uke ca til jeg ble helt bra, og har ikke hatt det siden! :) Prøver å være ekstra nøye med å tørke navelen etter bad, og renser evt med litt pyrisept.

Vask med intimsåpe og tørk godt, gjerne med q-tips. Du kan ha i litt talkum. Grunnen er mest sannsynlig at det blir fuktig og dermed bakterier. Det er vanlig i hudfolder, gjerne etter stort vekttap. Det er grunn til få dekket operasjon til å fjerne overflødig hud, dersom du ønsker det.
Ja, jeg har fått beskjed om at pga størrelsen på magen før vekttap så vil jeg uansett få det dekket. Og dette gjør det hvertfall sikkert at jeg vil gjør det på sikt. Men må bli ferdig med å få barn først. Så jeg kan ha en grei mage som ikke blir ødelagt igjen :)

Har hatt samme problem etter jeg gikk ned 25kg! Vasket med vann, tørka med håndkle først,så noen q-tips for å få det helt tørt, så smurte jeg med canesten til det ble borte. Tok halvannen uke ca til jeg ble helt bra, og har ikke hatt det siden! :) Prøver å være ekstra nøye med å tørke navelen etter bad, og renser evt med litt pyrisept.
Gjør det samme, smurt med canasten jeg å. Det forsvinner, men lommer igjen. Så må vel fikse magen på sikt for å bli helt kvitt det.

Back
Topp