Ekkelt ubehag ved visse bevegelser

Mamma4life

Blir kjent med forumet
Hei

Jeg er gravid med barn nummer 3 og har denne gangen kjent noe rart som jeg tidligere ikke har kjent.

Ved enkekte bevegelser, f.eks om jeg strekker neg etter noe litt sidelengs, snur meg i senga eller lignende, så kjennes en kraftig og ubehagelig bevegelse i magen. Det startet kanskje i uke 10. Nå er jeg 15 uker og det kommer hyppigere.

Jeg er helt sikker på at det ikke er fosterbevegelser eller ligamentsmerter, det kjennes annerledes ut. Ubehaget kommer brått ved bevegelsene, er lokalisert på siden (varierer hvilken side avhengig av bevegelsen) og i høydenivå med navelen ca med litt variasjon.

Er vanskelig å beskrive hvordan det kjennes, men som om noe bretter seg eller beveger seg eller spretter innvendig.

Det er utrolig ekkelt og gjør meg urolig. Dette er som sagt tredje barnet og jeg har aldri opplevd det før. Har prøvd å google med ulike ord, både på norsk og engelsk, men finner ingen ting. Så lurer på om noen vet hva det kan være eller om noen andre også har opplevd det? Er så redd det er noe galt og har ikke time hos jordmor før neste uke
 
Som om noe bretter seg, ja! Jeg kjenner det samme og aner ikke hva det er. Har kjent det i litt over 1 mnd tror jeg. Dette er mitt tredje svangerskap også. Ikkje kjent dette før. Er ikke vondt men ekkel følese. Jeg kjenner det også i siden og det kommer når jeg ligger i sengen og beveger meg til siden, når jeg feks strekker meg etter noe, akkurat som du beskriver. Jeg glemte å ta dette opp med legen på sv.kontroll uke 12, er nå uke 14, men skal på ny kontroll neste uke og skal spør han da hva i all verden dette er. I motsetning til deg så kjenner jeg det sjeldnere nå men det er kanskje fordi jeg er mer obs visse bevegelser nå. Det er sikkert noen her inne som har opplevd det samme og kan svare på hva det er! :Heartpink
 
Som om noe bretter seg, ja! Jeg kjenner det samme og aner ikke hva det er. Har kjent det i litt over 1 mnd tror jeg. Dette er mitt tredje svangerskap også. Ikkje kjent dette før. Er ikke vondt men ekkel følese. Jeg kjenner det også i siden og det kommer når jeg ligger i sengen og beveger meg til siden, når jeg feks strekker meg etter noe, akkurat som du beskriver. Jeg glemte å ta dette opp med legen på sv.kontroll uke 12, er nå uke 14, men skal på ny kontroll neste uke og skal spør han da hva i all verden dette er. I motsetning til deg så kjenner jeg det sjeldnere nå men det er kanskje fordi jeg er mer obs visse bevegelser nå. Det er sikkert noen her inne som har opplevd det samme og kan svare på hva det er! :Heartpink
Takk for svar! Det er godt å høre at det ikke bare er meg. Fortell meg gjerne hva legen sa :happy: Jeg skal høre med jordmor i neste uke
 
Det er nok ligamentplager, men fra det brede ligamentet som går horisontalt og ikke fra et de to vertikale som vanligvis gir strekkplager. Vanligere jo flere svangerskap man har hatt fordi alt er litt slakkere inni der :joyful:
 
Så hva er det som skjer da, vrenger vi på ligamentet?:wtf: Det er slik det kjennes ut, at noe vrenges på en måte, eller spretter, som Mamma4Life skriver. Tror ikke det er noe farlig men det er så ekkelt og rart:p
 

Vedlegg

  • ligament.jpeg
    ligament.jpeg
    5,6 KB · Visninger: 10
Den vrenger seg sikkert lett fordi den er blitt så slakk:laughing021
 
Back
Topp