Ekkelt/tungt og puste...

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
I hele dag har jeg slitt med å få puste ordentlig. Jeg gisper liksom etter luft, ofte - men føler ikke at jeg får trukket pusten godt nok inn, om dere skjønner... Innmellom så klarer jeg det, som om når man gjesper, og trekker skikkelig med luft til lungene, men det varer ikke lange stunden før jeg må gispe etter luft på nytt...
Hva kan dette være? Er bare 8+1 i dag, så ikke sikkert det har noe med svangerskapet å gjøre i det heletatt, men kan da ikke være normalt dette?
Jeg har ikke høy puls eller hjertebank, som jeg føler i allefall. Ikke har jeg anstrengt kroppen noe heller. Har bare slappet av i hele dag igrunn.. Men er veldig trøtt :/
Aldri følt sånn "trang" for luft før..... :o

Jeg har gjort d. Opplever d der ofte. Men desverre i forvindelse med mine angstanfall. I stedet for skikkelige anfall har jeg av og til det du beskriver. Nå sier jeg IKKE at d er d du har, mn jeg har opplevd akkurat samme følelsen.

Jeg har gjort d. Opplever d der ofte. Men desverre i forvindelse med mine angstanfall. I stedet for skikkelige anfall har jeg av og til det du beskriver. Nå sier jeg IKKE at d er d du har, mn jeg har opplevd akkurat samme følelsen.

Vi har mye angst i familien, desverre... Men aldri merket noe tegn til det selv. Men, om det er en form for angstanfall - hva trigger det i såfall? For jeg har ikke gjort noe spesielt i dag som er ekkelt, eller har noe grunnlag for å gi meg angst.. Vet ikke helt åssen sånt fungerer men :P

Vi har mye angst i familien, desverre... Men aldri merket noe tegn til det selv. Men, om det er en form for angstanfall - hva trigger det i såfall? For jeg har ikke gjort noe spesielt i dag som er ekkelt, eller har noe grunnlag for å gi meg angst.. Vet ikke helt åssen sånt fungerer men :P
Kan være så mangt og så lite som trigger d. Husker mitt aller første store anfall, kom helt plutselig. Mn d kan være så lite som en tanke man bare har streifet innom uten å være klar over d. Finnes ikke noen fasit. Betyr ikke at du nødvendigvis får anfall, mn at d ligger litt latent. D viktigste du skal huske på når du opplever dette er at d finnes ikke farlig :-) du får puste uansett hva kroppen eller sinnet kanskje tror. Et anfall er kroppens måte å flykte på, fordi den tror at den er i fare uten at den er d. Bare si til deg selv at du ikke er redd, og at du får puste. Har funket for meg, og nå har jeg veldig god kontroll på angsten min :-)

Sniker litt fra februar, for å meddele at jeg har det likedan, og har hatt det slik i mine to tidligere sv.skap også. Det virker som når kroppen blir gravid, og det blir mer væske og energiomsetning i kroppen så blir det tyngre å puste. Det er ikke like tungt hver dag, men noen dager er verre enn andre. Jeg er 5+3 i dag, og hadde min første opplevelse av dette i går, denne gangen.

Jeg har også hatt det sånn noen dager i dette svangerskapet. Har ingen god forklaring på hvorfor, men det at vi er fler betyr kanskje at det er helt normal? Jeg strever ikke hele dagen sånn dom du beskriver, men det kommer i "puljer" liksom... Spennende om noen har en god forklaring på dette :)

Jeg har også hatt det sånn noen dager i dette svangerskapet. Har ingen god forklaring på hvorfor, men det at vi er fler betyr kanskje at det er helt normal? Jeg strever ikke hele dagen sånn dom du beskriver, men det kommer i "puljer" liksom... Spennende om noen har en god forklaring på dette :)
Jeg kjenner meg også igjen da. Jeg har vært veldig tungpustet i et par dager nå. Er 9+6. I tillegg har heg vært veldig svimmel og føles som hjertet banker fort. Det kan nok skyldes lactargyl som jeg har fått mot kvalme tipper jeg. Disse var vist ganske sterke... Og uregistrert .

I hear u! :) Har hatt det slik i flere uker, og hadde de lik ens i forrige svangerskap. Jeg får det som regel på ettermiddag/kveld. Det er helt pyton...

Åh! Så godt å høre at flere sliter med d samme, ikke at det er BRA i den forstand, men da føler jeg kanskje det er mer normalt ;) Er det verdt å nevne til legen tro? Er d noe å gjøre med det? Jeg har seriøst kjent d sånn i heeele dag. Håper virkelig det ikke blir likens i morgen..... Ekkelt. :/

Tja... Det skader jo ikke å nevne det :) det er jo skikkelig ekkelt når det står på, så en blir jo litt nervøs av og til. Jeg vet ikke hva det kommer av, bortsett fra det er der. Har ikke hatt det på noen dager nå heldigvis :)

Tja... Det skader jo ikke å nevne det :) det er jo skikkelig ekkelt når det står på, så en blir jo litt nervøs av og til. Jeg vet ikke hva det kommer av, bortsett fra det er der. Har ikke hatt det på noen dager nå heldigvis :)

Ja, får prøve å huske det. Blir jo litt redd, og jeg syns det er litt rart om det ikke finnes noe forklaring på det, spesielt siden flere har det likens.. Må jo ha noe med svangerskap og gjøre..

Jeg har astma og klarer meg som regel fint uten medisiner :) Men når jeg er gravid så er jeg avhengig av astmamedisinen! Det fikk jeg fort erfare i forrige svangerskap, da jeg havnet på legevakten for kraftig astmaanfall.

Det er ikke noe astma du har da? For sånn som du beskriver det, det er sånn jeg har det :)

Jeg har astma og klarer meg som regel fint uten medisiner :) Men når jeg er gravid så er jeg avhengig av astmamedisinen! Det fikk jeg fort erfare i forrige svangerskap, da jeg havnet på legevakten for kraftig astmaanfall.

Det er ikke noe astma du har da? For sånn som du beskriver det, det er sånn jeg har det :)

Aaaldri fått påvist noen form for astma før, så rart om d skal være det også......

Sniker også fra februar :-p 5+4 i dag og har slitt med dette siden positiv test. Kan være svært ille til tider også. Å sånn hadde jeg det i mine andre svangerskap også. Helt fra begynnelsen . Jordmor sier det er vanlig og kommer av økt blodvolum ;-)

Back
Topp