ekkelt..spm om avføringen til de små..

*BekkUlf*

Forumet er livet
[:)] Må bare spørre: Hvordan er avføringen til de små? Tenker da bæsjen[8D]

Celine er så blaut i magen hele tiden,og jeg skjønner ikke hvorfor. Hun spiser grovbrød,havregryn og grønnsaker/frukt hver dag,så ser ikke hva som kan gjøre at hun er blaut[8|] Kanskje hun er allergisk mot noe? melkeprodukter?[&:] hmmm

Bruker hun bleie?
Jeg opplever også at bæsjen er ganske bløt (smurt utover) når hun bæsjer i bleie, men når hun sitte rpå do er den det ikke. Så jeg har konkludert med at bæsjen er normal, men virker bløtere i bleien pga at den blir smurt utover.

Allergi- eller intoleransereaksjoner fra tarmen (diaré, magesmerter, oppblåsthet) kommer ofte 4 - 6 timer etter at hun har spist det hun ikke tåler. Opplever dere det i forhold til melkeprodukter så bør dere kontakte lege.

ORIGINAL: junipie

Bruker hun bleie?
Jeg opplever også at bæsjen er ganske bløt (smurt utover) når hun bæsjer i bleie, men når hun sitte rpå do er den det ikke. Så jeg har konkludert med at bæsjen er normal, men virker bløtere i bleien pga at den blir smurt utover.

Allergi- eller intoleransereaksjoner fra tarmen (diaré, magesmerter, oppblåsthet) kommer ofte 4 - 6 timer etter at hun har spist det hun ikke tåler. Opplever dere det i forhold til melkeprodukter så bør dere kontakte lege.

ja hun bruker bleie,og når du sier det så er den faktisk ikke så bløt når hun går på do..hmm. får bare følge litt med når hun spiser melkeprodukter og se om hun reagerer[:)]

ORIGINAL: SindreSinMamma

Jeg tenker med en gang at hun reagerer på melkeprodukter. Melk er og blir den store synderen.. og heldigvis er det ikke noe problem om det viser seg at det er det hun ikke tåler. Tipsene du fikk i går ang smoothie, kan du gi til Celine også[:)] Man får faktisk i seg mer kalsium med mandler, nøtter, sesamfrø, nypepulver og grønne vekster [:)]
Også ville jeg også passet på hvetemelet.

ja det var det første jeg tenkte på også...uff håper ikke det er melken for hun er skikkelig glad i melk og yoghurt[&o]
Finnes det melk og yoghurt UTEN melkeprodukter?[8D]

Havremelk og soya-yogurt....men det er jo ikke det samme.....

Håper dere finner ut av det.

ORIGINAL: *BekkiBjarnoll*

ORIGINAL: SindreSinMamma

Jeg tenker med en gang at hun reagerer på melkeprodukter. Melk er og blir den store synderen.. og heldigvis er det ikke noe problem om det viser seg at det er det hun ikke tåler. Tipsene du fikk i går ang smoothie, kan du gi til Celine også[:)] Man får faktisk i seg mer kalsium med mandler, nøtter, sesamfrø, nypepulver og grønne vekster [:)]
Også ville jeg også passet på hvetemelet.

ja det var det første jeg tenkte på også...uff håper ikke det er melken for hun er skikkelig glad i melk og yoghurt[&o]
Finnes det melk og yoghurt UTEN melkeprodukter?[8D]

rismelk, havremelk og soyamelk [:)] Haakon får ikke kumelk, det går i rismelk for hans del, men han er jo vandt til smaken fra han var bitteliten. Han er ikke vandt til å få youghurt heller så d spør han ikke etter. Men har sett soyayoughurter i butikken, kan jo prøve de[:)]

Jeg må ha en skikkelig skjerpings her og føre melkefri diett et par uker for å se om bleiene hans endrer seg..her er de nemlig veeeldig variable.. alt fra små klumper til normalt til skikkelig syrebæsj.. (da blir han veeeldig sår stakkar)
har en del melk og hveteallergi i familien så j er litt obs og må teste skikkelig ut nå!

lykke til[:)]

Hard her i gården. Vilja har jo slitt med forstoppelse fra hun var baby, men det fungerer greit nå som vi har kuttet ut melk (kun som drikke, hun får yoghurt, ost, melk i maten osv.). [:)]

Anbefaler deg å prate med festlegen før du kutter ut melkeprodukter. Hvis du kutter melkeprodukter, og hun i utgangspunktet ikke har allergi eller intoleranse, så vil tarmen miste evnen til å fordøye melkeproteinet. Hun har da utviklet intoleranse mot melkeprodukter.

Back
Topp