Ekkelt spørsmål...

x1xTrine6

Gift med forumet
Jeg tillater meg og stille dere et ekkelt spørsmål.... Hver gang jeg skal på do og bæsje,kommer det masse blod i do og på papiret.... Det har vart i noen dager nå og har hatt vanlig avføring,så jeg tror ikke det kan være noen rifter...Det gjør heller ikke vondt...bare litt øm i magen..
Noen som vet?[8|]

(stakkars dere som må lese...håper dere ikke spiser)

oj [:-] hørtes ikke bra ut. du burde kansje prate med legen.

Blødning fra endetarmen som du ikke selv vet hvorfor --> ring legen din!

Det kan være helt uskyldige ting, somregel er det det, men, som sagt, ring legen. Det KAN nemlig i helt uvanlige tilfeller være farlige greier, og derfor tar de det ganske seriøst. (Da jeg ringte til legen om det samme fikk jeg tilbud om time om en time, men den kunne jeg ikke ta, jeg var på jobb for langt unna, så jeg fikk etter en liten uke. Det var nå bare noe sprekkegreier sa legen min da, og tok slutt før jeg kom meg til legen uansett)

Men slikt skal du sjekke opp, det rådet finner du i alle "huset slege" eller nettsider eller tilsvarende du slår opp i. Bedre å sjekke en gang for mye.

Rødt blod er forøvrig langt "nede" i systemet, hadde det vært lenger oppe (langt oppe i tarmene eller i magesekken) ville det vært sort.

ORIGINAL: lille_jenta87

Ja helst at jeg skal ha en lege til å kikke meg i rompa!![&:]

Tør virkelig ikke ringe legen...er redd ho skal gjøre no ekkelt....
Det går sikkert over etter vert.....

ORIGINAL: Pondus

Kan være en innvendig hemoride som har sprukket.

Vet ikke hva hemoride er.....Sikkert litt grønn jeg

blod i avføringen kan være ganske alvorlig, så du bør ta kontakt med legen med en gang!

Jeg har det samme men har smerter i tilegg. Regner med at det bare er fryktelig treg mage jeg da men det er vondt..

ORIGINAL: Trine5

ORIGINAL: lille_jenta87

Ja helst at jeg skal ha en lege til å kikke meg i rompa!![&:]

Tør virkelig ikke ringe legen...er redd ho skal gjøre no ekkelt....
Det går sikkert over etter vert.....

Det er ikke så kjempegøy nei, men av erfaring mindre ubehag enn gynekologisk f.eks.

Og, om dette har vedvart noen dager og du IKKE har grunn til å tro det er rifter. RING LEGEN!

Jeg vil ikke egentlig skremme deg, men det kan være alvorlige ting som SKAL tas på alvor!

Jeg har hatt sånn noen ganger, og når man blør fra rompa, skal man alltid kontakte lege. Som regel er det ingenting alvorlig, men det skal alltid sjekkes. Ikke nøl, bare ring. Og de undersøkelsene de gjør er ikke så ille, og de er veldig forsiktig. Viktig at du går og får sjekket det. Så nå må du høre på oss og ringe [:)] Klemmer

Unnskyld meg..Men hva gjør man med rifter?? Leger de seg av seg selv?

Jeg har ringt legen nå,men fikk ikke time før neste torsdag... Det var fullt opp...Typisk...Nå må jeg gå å grue meg i ei uke... Fikk beskjed om å holde øye med bæsjen...*sexy*....og ringe hvis jeg fikk vondt....
Lurer på en ting til jeg... Når man skal sjekke urinveisting så tisser mann i en kopp...må jeg bæsje i en kopp???[&:] Ho ho...skulle tro jeg var 3år...[:D]

Ja, de leges av seg selv. Av og til trengs de å smøres med en spesiell salve, men det går som regel over av seg selv. Du burde også få undersøkt dersom du ikke har gjort det. Klem

Det som er viktig er å se på fargen på blodet. Ser det mørkt ut... Er det lengre opp som f. eks magesekk. Er det friskt blod kommer det lengre ned i tarmen fra.
Hemorider er små "ballonger" utposninger i tarmen som kommer når buktrykket har vært hardt over lengre tid, f.eks etter graviditeter eller hvis man vært veldig treg i magen en stund. Disse utposningene kan sprekke og gi blod i avføringen. Dette er ikke farlig, men kan være vondt.
Men du burde absolut ringe legen din for å finne ut hvor det kommer fra.

Nei, du må ikke bærsje i en kopp. Dersom de vil at du skal ta avføringstester, får du sånne spesielle prøveglass, hvor du bare skal stikke en pinne ned i avføringen din, så det blir bare bittelitt bærsj i glasset [:D] Ellers så kanskje du får sånn som skal tas over 3 dager, som skal smøres på sånn prøvelapper ting. Høres kanskje ekkelt ut alt dette, men det er ikke så ekkelt. Jeg har måttet gjøre dette en del ganger fordi jeg har vært mye plaget med magen, og det er ikke såååå ekkelt [8D]

he he...uansett så blir det ikke mye mat på meg i dag...[:'(] he he

Fy faan for noe dritt hehe, man skal alltid plages med noe..
Godt du fikk lege, man vet jo ikke om det er noe alvorlig.....

jeg syns det høres ut som hemorider jeg.hadde det en gang uten egentlig å ha vondt.kom bare blod i do og på papiret liksom. jeg tror ikke det er noe alvorlig. selv om det kan se alvorlig nok ut.pass på så du ikke er så hard i magen.da tror jeg det er over om noen dager...lykke til!!

ORIGINAL: lillemolla

jeg syns det høres ut som hemorider jeg.hadde det en gang uten egentlig å ha vondt.kom bare blod i do og på papiret liksom. jeg tror ikke det er noe alvorlig. selv om det kan se alvorlig nok ut.pass på så du ikke er så hard i magen.da tror jeg det er over om noen dager...lykke til!!

Legen sjekka meg for hemorider på 6 ukerskontrollen som jeg hadde i januar...noen mnd for sent fordi jeg er litt treig... Ho sa jeg ikke hadde hemorider,men jeg er ikke 100%sikker på hva det er for noe... En veninne har hatt det,men ho sa det var veldig vondt og ømt... Har bare litt stikkninger i magen og er litt kvalm...Ikke vondt i fua for å si det sånn...Skjønner null egentlig....venter på at torsagen skal nærme seg[:o]

ORIGINAL: Trine5

Jeg tillater meg og stille dere et ekkelt spørsmål.... Hver gang jeg skal på do og bæsje,kommer det masse blod i do og på papiret.... Det har vart i noen dager nå og har hatt vanlig avføring,så jeg tror ikke det kan være noen rifter...Det gjør heller ikke vondt...bare litt øm i magen..
Noen som vet?[8|]

(stakkars dere som må lese...håper dere ikke spiser)

Sånn har jeg det å, men har ikke turd å si det til legen[8|] litt pinlig syntes jeg...

Back
Topp