Ekkelt spørsmål - detaljer

LykkeligMamma

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Her kommer en del ekle detaljer, men MÅ bare spørre...
Altså... Her en morgen for to dager siden sto jeg i dusjen, skulle vaske meg mellom beina.. Og da hang det slim ut fra kjeden! Fikk ikke spylt det bort og måtte rett og slett dra det ut... ÆSJ! Skikkelig ekkelt.. Det var ganske tykt og blankt/hvitt. Ble med en gang redd at det kanskje var slimproppen som gikk jeg da... Men sambo og jeg hadde sex dagen før, så prøver å roe meg selv ned med at det var rester etter det. Men så tykt og seigt? Klarer ikke helt å slå meg til ro med det.. OM det var slimproppen som gikk, er det farlig? Kjenner ingen tegn på fødsel eller noe...

det jeg har hørt er at slimproppen kan gå flere ganger i løpet av svangerskapet. Men er du usikker er det jo alltid greit å sjekke opp :) det viktigste er jo at du ikke kjenner noe tegn til rier osv :)

det jeg har hørt er at slimproppen kan gå flere ganger i løpet av svangerskapet. Men er du usikker er det jo alltid greit å sjekke opp :) det viktigste er jo at du ikke kjenner noe tegn til rier osv :)
Okei, takk for svar :) Kjenner jo ingenting :) Da satser vi på at om det skulle være slimproppen så har det kommet en ny nå...

Jeg har opplevd akkurat det samme under alle mine 3 svskap ;) man har mye mer slim når man er gravid, og jeg har opplevd at jeg så og si må dra dette ut, spesielt dagen etter sex.. om det er i dusjen eller på do :P har egentlig aldri tenkt noe over om det kun er slim eller slimpropp :P men med nr 1, så gikk slimproppen ca 1 mnd før termin, og den så helt annerledes ut hos meg ;) mer som en merkelig ekkel og større gelèklump! :P

men som nevnt over her, så kan denne proppen gå flere ganger, og det blir produsert en ny ;):)

Slimproppene jeg har hatt er egentlig ganske store, hvertfall ift "vanlig" slim (i graviditeten, jeg har også mer enn normalt) - og da har de komt ut mer eller mindre hele bare et par dager før fødsel. Og som sagt over, de er mer geleaktige enn slimet.. Jeg har også hatt så tykt slim at jeg tørker og tørker for å få det vekk (etter dobesøk, har ikke tenkt over om det er ekstra etter sex, men det tror jeg så gjerne). Tror ikke jeg ville bekymret meg for det, selv om det skulle være deler av slimproppen, siden den fornyer seg selv. Men ville selvsagt sagt fra om du kjenner noe vondt/rier-aktig.

jeg har også mye mer slim enn normalt når jeg er gravid og det er hvitt/blankt/gult, det er tykt og ofte når jeg er på do må jeg tørke en del ekstra for å få det bort eller hjelpe til med fingrene for å få det bort i dusjen, jeg får også en del mere en og to dager etter sex... det er helt normalt :-)

Det er nok bare utflod, har hatt det mange ganger allerede selv:) men ser ikke på det som noe skummelt:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tror kanskje det ikke er slimproppen din, men at du bare har økt utflod. Pass på å bruke såpe med melkesyre vivag fra apoteket er veldig fin synes jeg, den skummer litt :) Da forhindrer du mange soppinfeksjoner, det er nemlig jeg plaget med :P

Takk for svar jenter :) Veit at økt utflod er vanlig, det merker jeg :P Men aldri hatt det sånn som dette, var en laaaang og kjempe tykk gele-dings som hang ut.. haha :P Men var nok bare en god blanding ja.. æsj og fysj! En av mange gleder ved å være gravid.. :P hihi

Tror kanskje det ikke er slimproppen din, men at du bare har økt utflod. Pass på å bruke såpe med melkesyre vivag fra apoteket er veldig fin synes jeg, den skummer litt :) Da forhindrer du mange soppinfeksjoner, det er nemlig jeg plaget med :p
Takk for tips :) Bruker den Asan jeg, og er fornøyd med den... ingen sopp plager ennå, husker jeg hadde det en gang med førstemann.. håper jeg slipper det nå. Veit bare at jeg ikke kan bruke truseinlegg, da kommer det med en gang...

Back
Topp