Ekkelt ekkelt ekkelt innleg! Men hjelp!

Lynn87

Snart mamma til to <3
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Jeg har slitt mye med hard mage. Og i det siste har jeg begynt å blø når jeg går på do. Har kjøpt sånn hemoride krem i verste fall og synes dette er så ekkelt. Jeg har aldri hatt dette før, men vet det kan komme når en er gravid. Jeg vet ikke om det er hemorider, men tar liksom ikke sjansen. Kan jo bare være et sår som stadig åpner seg men denne kremen skal vel kanskje hjelpe mot det også. Grøss altså ! Får jo bare panikk av dette. Det er jo så nasty ! Og bare å huske å bruke denne kremen nok er et pes ! 4 ganger daglig står det og jeg har husket det to ganger. Ikke akkurat noe en ønsker å ha med seg i veska liksom !

Noen som har opplevd noe lignende?

Huff ja, har altfor god erfaring med hemoroider :( Skal operere de bort etter dette svangerskapet. Kremmen bruker jeg ikke å ha med i vesken hehe :p bruker den morgen og kveld, og ellers på dagen når jeg er hjemme viss de begynner å plage

Tidlig i svangerskapet begynte de å blusse opp igjen, og jeg husker godt den dagen jeg gikk på jobb, hele doskålen ble rød av blod fordi det sikkert nok hadde gått hull på. Hadde jeg ikke følt med hvor blodet kom i fra, ville jeg trodd jeg holdt på med en SA

♧ Sendt fra app'en ♧

Men så lenge du er hard i magen, vil det stadig komme flere . Så jeg ville fått bukt med det problemet først. Duphalac feks?

Ja, du må få bort den harde magen, det forverrer problemet. Jeg anbefaler på det STERKESTE en frøblanding som du får kjøpt på apoteket som heter Vi-seblin. Bland den ut med det du måtte ønske av drikke, jeg foretrekker helst biola eller appelsinjuice med fruktkjøtt, kjenner ikke frøene like godt da :)

♧ Sendt fra app'en ♧

Er ikke sikkert du har hemorroider selv om du har hardt mage, kan godt hende det bare er sår i endetarmsåpningen. Drikk masse vann og spis godt med fiber, eller noe du vet magen reagerer på. I mitt tilfelle hjelper til og med appelsinjuice og iskrem :)

Sliter med dette selv...jævlig å gå på do og bare vente på at det sprekker opp med en gang man skal nr2:-0 sleit skikkelig i forrige graviditet og har hatt en runde med det nå også..men som sagt masse fiber,vann og salve!:p

Sent from my iPhone using BV Forum

Lag deg hjemmelaget knekkebrød og bytt det ut med brødskiva til frokost og kvelds. Det får fart på magen!!

Takk for råd. Noen ting er bare så vemmelige !

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nå var ikke det her så ekkelt.:)

En må passe på å drikke masse når man er gravid. Ha alltid en vannflaske med deg.
Du har fått mange andre gode tips over her :)

Viktig å drikke masse etter fødsel også, for det kan fort stoppe opp litt da og. Jeg var livredd for det, så bøtta nedpå masse vann hele tiden!

Jeg fikk rift med forrige. Trodde også det var hemorider og fikk behandling for det. Men vostw seg at jeg hadde et rift som åpnet seg hver gang jeg var på do. Utrolig smertefult og utrolig mye blod! Var på div undersøkelser men ikke noe hjalp.

.... det gav seg etter mange mnd under en sydentur der jeg hadde løs mage noen dager, da fikk det tid til å gro.

Prøv laktulose(?), drikk masse og spis fiber.

Back
Topp