Ekkel opplevelse:(

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Idag hadde jeg en skikkelig ekkel opplevelse. Stod i dusjen da jeg plutselig følte jeg ble veldig veldig varm så jeg stakk hodet ut av dusjkabinettet for å få litt kald luft. Da jeg skulle dusje ferdig så følte jeg beina ble helt som gele, ble skikkelig kvalm og det svimlet skikkelig. Følte det var like før jeg skulle svime av. Måtte bare legge håndkle på baderomsgulvet og legge meg ned. Hadde ikke fått vasket ut balsamen eller noenting... Etter en stund fikk jeg kommet meg inn i dusjen og skylt ut balsamen og la meg i senga med vinduet oppe for å få frisk luft... lå lenge og var skikkelig uggen og svimmel... Svimmel er noe jeg meget sjelden eller aldri blir, hvertfall ikke på denne måten. Ble litt rotete dette innlegget kanskje, men..

Noen som har opplevd lignende? Hva kan det være for noe?

Blodtrykksfall kanskje? Eller hvis det var lenge siden du hadde spist? Men da skulle du vel egentlig ikke blitt så mye bedre før du hadde fått i deg noe å spise, men..

Huff noe så ekkelt :s Høres veldig ut som blodtrykksfall, veldig vanlig hos gravide. Jeg og får det plutselig innimellom. Som regel helt ufarlig, men veldig ekkelt. Om det skjer flere ganger kan du jo ta det opp med legen din? :)

Blodtrykksfall kanskje? Eller hvis det var lenge siden du hadde spist? Men da skulle du vel egentlig ikke blitt så mye bedre før du hadde fått i deg noe å spise, men..
Var ikke så veldig lenge siden jeg hadde spist så tror ikke det var det, men blodtrykksfall kanskje. Vet du hva det kan komme av og er det farlig?

Huff noe så ekkelt :s Høres veldig ut som blodtrykksfall, veldig vanlig hos gravide. Jeg og får det plutselig innimellom. Som regel helt ufarlig, men veldig ekkelt. Om det skjer flere ganger kan du jo ta det opp med legen din? :)
Ja, det var ingen gøy opplevelse :( Hva kommer blodtrykksfall av? Er det normalt at man føler seg dårlig lenge etterpå? Håper det ikke skjer flare ganger..

Har opplevd samme som deg (høres det ut som), ikke denne gangen med i begge de andre svskapene. Særlig i dusj/varme rom med dårlig luft.. Ekkelt ja! Men hjelper med frisk luft og blod til hodet :)

hadde det endel ganger med de to første... rakk det aldri med lille Munin. svimla litt innimellom denne gangen å..

det som hjalp meg... var å sette/legge meg ned... og få i meg drikke. Ei gang m nr 2 svima jeg av.. men ellers rakk jeg å gjøre det jeg måtte. men ekkel mens det står på.

Hadde det gjennom hele forrige svangerskap. Måtte rigge til med en hagestol i dusjen de værste periodene.
Er ingen gøy opplevelse. Har du god ventilasjon på badet? Kan du evt. dusje med døren åpen slik at det ikke blir så varmt og fuktig i luften der inne? Kan være verdt et forsøk i alle fall :) Sørg i alle fall for å være mett, hydrert og opplagt før du går i dusjen :) Håper du slipper å oppleve det igjen :)

Tusen takk for svar jenter! :) Jeg dusjer alltid med baderomsdøren åpen :P Har som sagt aldri opplevd noe lignende tidligere hverken gravid eller ikke gravid. Har jo ei jente fra før og opplevde ikke noe sånt når jeg gikk gravid med henne.. men det virker jo som om det er ganske normalt da ettersom det er flere av dere som også har opplevd lignende. Når dere opplevde dette, var dere dårlige lenge etterpå?

slik hadde jeg det ofte i første svangerskap, men kunne komme når som helst mens jeg holdt på med, det er forferdelig. har også hatt det litt denne gangen men ikke like ofte som i første svangerskap og håper det holder seg slik. når jeg snakker med legene om det og spør om det kan være blodtrykksfall så sier de enten det eller lavt blodsukker eller noe.
men er ikke noe de reagerer noe særlig på. noen ganger har det hjulpet når jeg har fått lagt meg ned så har det gitt seg litt raskere om jeg har spist en banan eller noe.
håper du slipper å oppleve det for ofte for det er skikkelig ekkelt.

slik hadde jeg det ofte i første svangerskap, men kunne komme når som helst mens jeg holdt på med, det er forferdelig. har også hatt det litt denne gangen men ikke like ofte som i første svangerskap og håper det holder seg slik. når jeg snakker med legene om det og spør om det kan være blodtrykksfall så sier de enten det eller lavt blodsukker eller noe.
men er ikke noe de reagerer noe særlig på. noen ganger har det hjulpet når jeg har fått lagt meg ned så har det gitt seg litt raskere om jeg har spist en banan eller noe.
håper du slipper å oppleve det for ofte for det er skikkelig ekkelt.
Uff, ja får håpe det var et engangs tilfelle.. Jeg hadde spist frokostblanding ikke så lenge før jeg gikk i dusjen så var ikke sulten eller noe.. Syns det rare var at det varte så lenge etterpå.. Kvalme og svimmelhet, tror jeg lå hvertfall 1 time i senga og så måtte jeg hente jentungen i bhg så da spaserte jeg bort for å få frisk luft, gikk gradvis over etterhvert da jeg stod på utsiden av bhg og snakka med en av de andre foreldrene..

Det er veldig ekkelt! Jeg har lavt blodtrykk, så har opplevd noe sånt flere ganger! Drikk masse vann :)

Uff, ja får håpe det var et engangs tilfelle.. Jeg hadde spist frokostblanding ikke så lenge før jeg gikk i dusjen så var ikke sulten eller noe.. Syns det rare var at det varte så lenge etterpå.. Kvalme og svimmelhet, tror jeg lå hvertfall 1 time i senga og så måtte jeg hente jentungen i bhg så da spaserte jeg bort for å få frisk luft, gikk gradvis over etterhvert da jeg stod på utsiden av bhg og snakka med en av de andre foreldrene..
huff ja det er skikkelig ekkelt så håper du slipper det flere ganger, ja jeg skjønner ikke at det skulle være lavt blodsukker heller så har nok mer trua på kraftig blodtrykksfall.

Idag hadde jeg en skikkelig ekkel opplevelse. Stod i dusjen da jeg plutselig følte jeg ble veldig veldig varm så jeg stakk hodet ut av dusjkabinettet for å få litt kald luft. Da jeg skulle dusje ferdig så følte jeg beina ble helt som gele, ble skikkelig kvalm og det svimlet skikkelig. Følte det var like før jeg skulle svime av. Måtte bare legge håndkle på baderomsgulvet og legge meg ned. Hadde ikke fått vasket ut balsamen eller noenting... Etter en stund fikk jeg kommet meg inn i dusjen og skylt ut balsamen og la meg i senga med vinduet oppe for å få frisk luft... lå lenge og var skikkelig uggen og svimmel... Svimmel er noe jeg meget sjelden eller aldri blir, hvertfall ikke på denne måten. Ble litt rotete dette innlegget kanskje, men..

Uff, det høres ikke så artig ut, nei.
Glad du klarte å legge deg ned på gulvet før du evt hadde svimt av ordentlig! Krysser fingre og alt annet og håper du slipper å oppleve det flere ganger.

Hadde det med første og har det nå, ofte. Utrolig ubehagelig.. Hjelper å ikke bli for varm og drikke mye vann..

Jeg opplevde dette av og til mens jeg var gravid sist gang.. det varte ikke så lenge, men det var sånn at jeg bare måtte sette meg ned, og puste ut.. hehe.. svimte aldri av, men trudde det skulle skje flere ganger.. jeg hadde litt lavt blodtrykk, men vet ikke om det var grunnen..

Jeg

Noen som har opplevd lignende? Hva kan det være for noe?[/quote

Jeg hadde det ofte i forrige svangerskap, måtte nesten bare sitte når jeg skulle dusje for å ikke besvime..
Måtte ofte springe bort til toalette for og kaste opp og..
Ikke like ille denne gangen heldigvis :)
Men har du sjekket om du har lite jern?

Back
Topp