Ekkel opplevelse - hoste/pustevansker

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Våknet akkurat til at lille hostet voldsomt og ikke fikk puste. Tok han opp med en gang og det virket som han hadde enten veldig tett nese eller slim i halsen eller noe. Han gråt midt oppi alt dette og fant ikke roen slik at han fikk pustet ordentlig. Noen som har opplevd lignende? Han roet seg først da han fikk puppen og da pustet han normalt gjennom nesen mens han spiste. Derfor tror jeg ikke det kan bare være det at han hadde snørr i nesa :/ Nå har vi hevet madrassen hans litt og han sover som om ingenting skulle ha skjedd mens jeg ligger her og er bekymra og redd for å legge meg til å sove :(

Her skjer det noe lignende flere ganger om dagen/natten, men lille her er goodt forkjøla :(
Det er absolutt ikke noe kjekt! Blir jo så bekymra!

Veldig ekkelt hvis man føler de ikke får puste ja! Men, du kan jo berolige deg selv med at om han gråter (altså skriker) så puster han. Må ha luft for å få til det :-). Og jeg tolket deg som at han gråt mens det stod på?

Og hvis man _virkelig_ tror de ikke får nok luft, så er det bare én ting å gjøre. Ti poeng til den som vet hva jeg mener (dagens førstehjelpsopplæring :-))

Vi opplevde noe av det samme for noen dager siden. Lå på stellebordet og satte på en måte slim i halsen og fikk ikke puste et lite øyeblikk. Jeg røsket han opp og klappet han på ryggen og det gikk heldigvis fort over i hylgråt. Helt ubeskrivelig fælt de millisekunder han prøvde å hive etter pusten, jeg ble livredd og fikk ikke sove etterpå - som deg - han lot seg heller ikke affisere av hendelsen og sovna fort. Leste om det i etterkant, det er visst vanlig at de setter melkeslim i halsen (noe som er vanlig for de etter mating), og de skal visstnok ikke kunne kveles av det. Det gjør meg iallefall litt roligere:)

Her skjer det noe lignende flere ganger om dagen/natten, men lille her er goodt forkjøla :(
Det er absolutt ikke noe kjekt! Blir jo så bekymra!

Uff :( håper babyen din blir frisk fort. Vi kom oss til legen i dag og lille har nok et virus. Rød i halsen og i det ene øret. Det sitter nok mer i halsen her. Det kunne visst ha vært litt slim i halsen. Håper ikke det skjer det samme i natt :/

Vi opplevde noe av det samme for noen dager siden. Lå på stellebordet og satte på en måte slim i halsen og fikk ikke puste et lite øyeblikk. Jeg røsket han opp og klappet han på ryggen og det gikk heldigvis fort over i hylgråt. Helt ubeskrivelig fælt de millisekunder han prøvde å hive etter pusten, jeg ble livredd og fikk ikke sove etterpå - som deg - han lot seg heller ikke affisere av hendelsen og sovna fort. Leste om det i etterkant, det er visst vanlig at de setter melkeslim i halsen (noe som er vanlig for de etter mating), og de skal visstnok ikke kunne kveles av det. Det gjør meg iallefall litt roligere:)

Er ikke noe morsomt nei :( lå og så på han sove i ca en time før jeg fikk sovet litt selv, men våknet med en gang det var antydning til hosting. Lille her har også gjort det noen ganger etter maten, men da virker det som han setter gulp i halsen :/ betryggende at de ikke skal kunne kveles av denslags da :) selv om det høres forferdelig ut.

Back
Topp