Ekkel følelse...

Skogtrollet86

Forelsket i forumet
Som sagt har jeg jo en sønn fra før av, og vet hvordan det var å få han. Enda jeg ikke hadde en dårlig opplevelse med fødselen, så føler jeg meg litt redd nå.

Er så vanskelig.. Syns det er litt rart jeg, og få litt angst allerede nå. Jeg vet jo sånn ca hva jeg går til. Det er vel det som er litt skummelt. Og jeg vet jo det at, ingen fødsler er helt like. Nr. 2 pleier å gå litt fortere enn nr. 1.

Jeg skal ha med meg "fødselshjelp" denne gangen også. 2 fantastiske damer som jeg stoler 100% på. Ho ene jobber som barnepleier, og ho andre har jobba som barnepleier. Jeg angrer ikke på at jeg hadde de med meg på 1. fødselen. De gjorde akkurat som jordmora sa, og jeg fikk god massasje i ryggen av ho ene. Veldig betryggende. Samboern var også der! Bare så jeg ikke glemmer han! :P Fantastisk og god han også. Men hadde det ikke vært for at de hadde vært med, så hadde jeg nok ikke fått like god opplevelse, enn om jeg ikke hadde hatt de med. Samboern var på vei ned i gulvet faktisk, for han trodde jeg skulle blø ihjel etter en bom med veneflonen :P Men ho ene tok tak i han, fikk satt han i en stol, og dekket til så han kunne ligge ved siden av meg igjen. Hihi :P

Skjønner ikke helt hvorfor jeg er redd! Jeg får vel snakke litt ut om det til jordmor når jeg skal til henne i oktober en gang :) Jeg bare liker ikke helt denne følelsen.. Får meg til å tenke litt mer.

Det er ikke alt man skal skjønne, frykt og redsel er ikke rasjonelle følelser. Husk på at det likevel er reelle følelser for deg. Ta de på alvor, og snakk med jordmor om det. Kanskje du kan bli henvist til noen som jobber spesielt med fødselsangst? 

Ellers hørtes det jo aldeles flott ut å ha med seg to flinke hjelpere som du stoler på! Jeg koblet ikke med verken jordmor eller barnepleier under fødselen, skulle gjerne hatt et erfarent menneske med meg da! Denne gangen vet jeg mer hva jeg går til, og tør kanskje å sette ned foten litt før..