Ekkel følelse

bakemamma

Elsker forumet
Føler meg ikke helt topp i dag gitt...
Hadde skikkelig magesmerter i går, men tok det for å være luftsmerter/treg mage.. Heiv innpå bananer, fordi jeg ikke klarer svisker. Fikk ut en del luft, og alt ble straks litt bedre. Fikk i alle fall sove i natt. Men nå er smertene tilbake.. Ikke kjempesterke, også kommer de ofte i tak.

I tillegg har jeg foranliggende morkake, så kjenner jo ikke sprak så sterkt som jeg helst ville. Også er den lille mest aktiv på morran eller seint på kvelden. I dag tidlig kjente jeg bare et spark tydelig, men blir jo bekymra uansett...

Føler ikke for å ringe føden angående det heller, med tanke på at det er så tungvindt å komme seg dit. Har ingen til å kjøre, så må vente til neste buss. For ikke å snakke om at jeg må ta ut penger til buss først :-p

Isj... Liker ikke vondt i magen til vanlig, og nå er det bare teitere..

Har du tenkt over hvor ofte du føler disse "takene", og hvor lenge det varer hver gang?
Er du bekymret så kan du kanskje ringe for å høre om det er noe som burde sjekkes opp i?

De kan vare lenge, men kan også gå lang tid i mellom.
De minner lite om både rier og kynnere egentlig... Hmm.. Kanskje jeg bare skal ta en telefon..

**************''

Ok... Etter en kjapp telefon til føden, så fikk jeg beskjed om å se det an..
Hvis magen ble konstant hard, og gjorde vondt, da måtte jeg ringe med en gang. Samme hvis det kom i regelmessige tak.
Jordmor der inne sa at det er mage/tarm infeksjon som går nå, og i tillegg kunne det være så enkelt som luft.

Så får jeg heller bare avvente, og se i løpet av dagen. Men i å med at det hadde gitt seg i går kveld/natt, så var det ikke grunn til bekymring enda. :-)

Bananer virker motsatt av svisker, bare så det er sagt.... Det er få ting ein blir meir forstoppa av enn bananer :-S Bare eit lite tips :o) Prøv heller kiwi!! :o)

Mummimamma82 skrev:
Bananer virker motsatt av svisker, bare så det er sagt.... Det er få ting ein blir meir forstoppa av enn bananer :-S Bare eit lite tips :o) Prøv heller kiwi!! :o)

Liker ikke kiwi heller :-p
Men spiste 3 bananer i går, og det hjalp på lufta. ;-) Også drakk jeg en del te i tillegg.. Heldigvis føler jeg mye bedre nå. Klarte til og med en times gåtur med bikkja nå :-D

Er det ikke slik at bananer som er godt modne virker forstoppende, mens de som er litt harde ennå virker motsatt? (Har hørt dette et sted, mener jeg...)

angara skrev:
Er det ikke slik at bananer som er godt modne virker forstoppende, mens de som er litt harde ennå virker motsatt? (Har hørt dette et sted, mener jeg...)

Får håpe det. Er så kresen på bananer, at de skal helst være helt gule i skinnet, og spiser ikke hvis det er brune flekker på de :-p

Men nå er det uansett myyye bedre :-)

Back
Topp