Ekkel dag i går...

Eli81

Glad i forumet
Jeg har kjent mye liv i magen hver eneste dag, siden første uka i januar, og har selvfølgelig vært kjempefornøyd med det! Men på lørdag merket jeg at det var mye mer stille enn vanlig, noe som i og for seg ikke er til å bli hysterisk over. Det som derimot var verre, var at hele søndagen kjente jeg ingenting. Jeg drakk saft, dyttet, bøyde meg osv, men ingenting hjalp. Da jeg var ferdig på jobb kl 21.00 var jeg så bekymret at jeg ringte sykehuset, og de ba meg komme med en gang. Jeg syns liksom at jeg maste litt jeg, men hadde altså en kjempedårlig følelse. Drog hjem og hentet mannen, og drog til føden. Der var de altså SÅ hyggelige!!! De skulle prøve å finne hjertelyden først, og de fant den med en gang!
Jeg har aldri vært så glad for å høre noen små dunk før altså!!! Jordmora var veldig grundig, og tok BT, urinprøve + enda en gang med apperatet så vi fikk høre hjertelyden, og alt ser ut til å være i orden.
Jordmora sa forresten at om noen som vanligvis kjenner liv hver dag, ikke har kjent noe, ber de dem ALLTID om å komme inn til sjekk, for det tar de alltid på alvor.
Må bare si at jeg er veldig glad for måten bekymringen min ble tatt på, at vi ikke ble avfeid med at jeg skal til jordmor i morgen, og alt sikkert er bra.

Og selvfølgelig....når jeg kom hjem og hadde lagt meg, DA var det full action i magen igjen. Typisk!!!

åh, det var godt å høre at d endte bra da. Du har enda en frisk og sprell levende baby i magen.....flott.
Jeg har enda ikke kjent liv sjøl, men d må være en grusom opplevelse at det plutselig ikke rører seg der inne. Supert at de tar det såpass alvorig på føden, håper de er slik overalt

Ja den følelsen kjenner jeg meget godt, jeg reiste selv inn til min lege i sit uka, pga av store bekyringer for ikke å ha kjent liv, men der var alt toppers[:D] De vett når de vil spenne og ikke. For tidene nå spenner hun hele tiden, hele hele tiden, sikker en våken og aktiv unge dette her[:D]

Godt å høre at det gikk bra, og at vi kan bli tatt seriøst når vi blir bekymret. Har ofte tenkt det samme, og vært litt på "tuppa" når jeg ikke har kjent liv på en stund. Men så utrolig deilig det er å få bekreftelse med et lite dunk eller spark. [:D]

[:D]Jeg lurer sånn på rier egentlig er og hvordan det kjennes ut, gleder og gruer meg til mine første begynner og komme[:D]

Gleder meg til vi kommer til de stadiet hvor det kan være rett rundt hjørnet hele tiden[:D]

Lurer jeg også på.. Og i dag har jeg for første gang kjent en merkelig bevegelse i magen.Tidligere var det mest kribling/kiling, men nå er det akkurat som om noe velter seg rundt. [:D]

min rier kjente ut som sterke mens-smerter!!! og jeg trenger kanskje ikke si at de bare ble sterkere og sterkere

så bra at alt var i orden og at di tok deg på alvor!

men jeg trodde ikke man kunne regne med å kjenne liv hver dag før etter uke 23?[8|]

selv har jeg kjent liv hver dag di siste dagene,å bare det kommer et dunk eller to i løpet av dagen er jeg fornøyd![:D]

ORIGINAL: Eli24

Jeg har kjent mye liv i magen hver eneste dag, siden første uka i januar, og har selvfølgelig vært kjempefornøyd med det! Men på lørdag merket jeg at det var mye mer stille enn vanlig, noe som i og for seg ikke er til å bli hysterisk over. Det som derimot var verre, var at hele søndagen kjente jeg ingenting. Jeg drakk saft, dyttet, bøyde meg osv, men ingenting hjalp. Da jeg var ferdig på jobb kl 21.00 var jeg så bekymret at jeg ringte sykehuset, og de ba meg komme med en gang. Jeg syns liksom at jeg maste litt jeg, men hadde altså en kjempedårlig følelse. Drog hjem og hentet mannen, og drog til føden. Der var de altså SÅ hyggelige!!! De skulle prøve å finne hjertelyden først, og de fant den med en gang!
Jeg har aldri vært så glad for å høre noen små dunk før altså!!! Jordmora var veldig grundig, og tok BT, urinprøve + enda en gang med apperatet så vi fikk høre hjertelyden, og alt ser ut til å være i orden.
Jordmora sa forresten at om noen som vanligvis kjenner liv hver dag, ikke har kjent noe, ber de dem ALLTID om å komme inn til sjekk, for det tar de alltid på alvor.
Må bare si at jeg er veldig glad for måten bekymringen min ble tatt på, at vi ikke ble avfeid med at jeg skal til jordmor i morgen, og alt sikkert er bra.

Og selvfølgelig....når jeg kom hjem og hadde lagt meg, DA var det full action i magen igjen. Typisk!!!

Godt å høre! Har selv kjent mye liv fra den lille - og blir helt fra meg om det går en dag hvor det er litt stillere... Fint at du opplyser om dette, slik at vi andre også kan føle oss litt tryggere på hva vi skal gjøre dersom vi ikke kjenner liv som normalt. Man skal jo ikke bli hysterisk heller, men best å være på den sikre siden[;)] 

Det med å kjenne liv i magen er sånn litt opp og ned for meg.. noen dager, uker kan det være full action der inne og noen dager kan det være veldig lite. Jeg hadde også en sånn dag i begynnelsen av desember hvor jeg ikke følte noe, og da ringte jeg til sykehuset , hvor jeg ble bedt om og komme med engang , der sa dem at det var full liv der inne.. Med tiden har jeg roet meg med at det kan være sånn noen ganger.. og slik er det, jeg ble fortalt : hvis bebisen snur seg mot ryggen da kunne det være vanskelig å kjenne liv ... Jeg har hatt mange sånne dager med minimal aktivitet fra bebisen og mange dager med full action... Vet ikke hva som er vanlig egentlig, men alt er bra med den lille blir jeg fortalt på undersøkelser...

Back
Topp