Ej trur ej må ha verdens snilleste baby:)

Idasmamma

Betatt av forumet
Har enda ikke hatt ei våken natt og han er 6,5uke:)  Han har vært våken max 1time men da kun våken og ikke noe gråting. Di gangene de har skjedd så har han nok sovet for lenge på dagen/kvelden:) Så det er ikke mangel på søvn her i gården iallefall:)
Med snuppa mi så var det kolikk så skriking annahver dag var vanlig.
Så dette her nyter jeg max:)

Noen flere snille barn her:)))

Sånn har vi det også denne gangen, trodde ikke det var mulig....totalt annerledes enn forrige gang! Nyter nyter nyter! Synes vi fortjener det da ;-)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.
Jeg er førstegangsmamma, og man forventer jo gjerne "det verste", våkennetter, hyling som vekker naboer, magevondter osv.
Men vi har ikke opplevd noe av det. Noen netter sover til og med jenta vår godt opp mot 8 timer i strekk. Jeg har bare hørt henne hylgråte 3-4 ganger i løpet av 7 uker.
Nesten så man blir bekymret fordi det ikke er noe å bekymre seg over!

jeg haaaater uttrykket snille barn! rolige, sovende... hva som helst er bedre. Mine to er da jammen meg snille de også selv om de har slitt/sliter med mageknip og allergi. Når det er sagt så unner jeg alle barn uten mageknip. :) Dessverre slapp ikke lillebror unna dette heller.

Molly80 skrev:
jeg haaaater uttrykket snille barn! rolige, sovende... hva som helst er bedre. Mine to er da jammen meg snille de også selv om de har slitt/sliter med mageknip og allergi. Når det er sagt så unner jeg alle barn uten mageknip. :) Dessverre slapp ikke lillebror unna dette heller.

Som jeg skulle sagt det selv! Tror vel ikke folk mener noe stygt med å si slikt...men ingen babyer gråter for å være slemme i allefall! Min eldste er aktiv og energisk og ofte hører jeg at de rolige barna er så snille...men takke meg til å ha en utadvendt gutt som utforsker verden :-) vi kjeder oss i allefall ikke, hehe...

Tror alle skjønner hva som ligger i uttrykket "snille barn", om man ikke vil misforstå da ;-) Det har jo bare blitt et uttrykk. Jeg sier det selv om lillemor, og mener dermed ikke at mine to gutter var slemme da de var små for de var ikke like rolige!
Jeg har en supersnill baby denne gangen, og det er så godt! Hun er så rolig, sover godt og ikke minst sovner av seg selv! Hun sovner igjen med en gang om natten etter at hun har fått mat. Dette er helt uvant  for meg, så jeg tror nesten ikke det er sant. Særlig med nr 2 hadde vi utallelige våkennetter med mye skriking, byssing, bæring og veldig trøtte foreldre. Så ja, jeg virkelig nyter dette :-)

Ja ikkje nokke å hisse seg opp over at jeg skriver snille barn...bemerker du deg det,ja da er du kun ute etter å starte en diskusjon.
Bra noen skjønner hva jeg mener da.:)

Hisser meg ikke opp jeg, bare sier at jeg hater uttrykket. Rett og slett fordi jeg fpr stadig spørsnålet "er han snill?" og skal jeg da svare, nei, det er han ikke...? Er ingen kranglefant jeg, men det uttrykket er visst sårt for meg. Kall meg hormonell eller hva som helst, men særlig sist med storebror som styra med såkalt kolikk i ett år, jeg begynte nesten å grine når noen spurte om han var snill. som sagt unner jeg alle babyer meg gode mager, og er veldig misunnelig på de som slipper unna det. Hadde håpa vi skulle det også denne gangen, men dessverre ikke. Men da er det bare å glede seg til han blir større. Sånn, ingen flere kommentarer om det nå :)

Back
Topp