Eit lite spørsmål :-)

Vimso84

Glad i forumet
i dag er eg 5+0 uker på vei har eg da begynt på uke 6 eller hvordan er det dette fungerer Hehe eg forsto ikke dette når eg gjekk gravid sist heller i 2014 Hehe!! Kan noen forklare dette?? :)
 
i dag er eg 5+0 uker på vei har eg da begynt på uke 6 eller hvordan er det dette fungerer Hehe eg forsto ikke dette når eg gjekk gravid sist heller i 2014 Hehe!! Kan noen forklare dette?? :)

Ja. Du er nå 5 fullgåtte uker(5 uker på vei) og har derfor startet på din 6.uke.

Litt som når du har 29-årsdag så har du levd i 29 år, men har begynt på ditt 30.;)
 
i dag er eg 5+0 uker på vei har eg da begynt på uke 6 eller hvordan er det dette fungerer Hehe eg forsto ikke dette når eg gjekk gravid sist heller i 2014 Hehe!! Kan noen forklare dette?? :)

Ja, du er i svangerskapsuke 6.
Altså du er ferdig med 5 uker, derav 5+0.
 
Jeg har alltid bare sagt den uken jeg er i, så hvis noen spør når jeg er feks 10+4, så sier jeg 10 uker og ikke 11 :p syns det er mest logisk.
 
Jeg har alltid bare sagt den uken jeg er i, så hvis noen spør når jeg er feks 10+4, så sier jeg 10 uker og ikke 11 :p syns det er mest logisk.
Jeg spurte søsteren min som er jordmor, og hun sa at de på sykehuset sier at dersom man feks er 35+6 uker er i uke 35. Dette er faktisk viktig for helsepersonell fordi det avgjør om et barn er for tidlig født og må sendes til annet sykehus.
 
Ja men da har eg fått svar eg da Hehe :) har tre apper på mobilen å di sier tre forskjellige ting men med samme termindato Hehe
 
Jeg har alltid bare sagt den uken jeg er i, så hvis noen spør når jeg er feks 10+4, så sier jeg 10 uker og ikke 11 :p syns det er mest logisk.
Jeg spurte søsteren min som er jordmor, og hun sa at de på sykehuset sier at dersom man feks er 35+6 uker er i uke 35. Dette er faktisk viktig for helsepersonell fordi det avgjør om et barn er for tidlig født og må sendes til annet sykehus.
Det pleier jeg også å si. Er 5+4, men sier jeg er i uke 5.
Hvis man skal sammenligne med alder, sier jeg at jeg er 28 år, aldri at jeg har begynt på mitt 29 år ;p
 
Back
Topp