eikenøtter

tretroll

Forumet er livet
VIP
I dag tidlig hadde lillemann 8 eikenøtter i bleia.....altså, de hadde tydelig kommet inn i bleia den veien ting pleier å komme inn i bleia. (dumme unge sier bare jeg - jeg kan forstå å smake på en: smaker nada, vondt å svelge....og en til forsovidt, for å sjekke at alle er så lite fristende. Men åffer i grønne sauedriten spiser han 6 til etter det?????)

anyway.....han kasta opp i bhgi dag - helt fin form og god matliyst, bare ble plutselig dårlig. og nå før legging hadde han ei mørkegrå bleie med masse sorte prikker/frø.....

Tenker han kanskje har klart å få "hull" på en og tygd den? Det er jo ikke giftig for mennesker men er jo stappa med garvesyre så er jo sterkt for magen??? Hva tror dere?? Er i alle fall litt lite digg...

Såpass ja! Hehe, litt komisk at han har spist 8 stk da! Jeg aner ingenting om eikenøtter men det høres jo sannsynlig ut at det kan være derfor da! [;)]

nei altså jeg vet bare at hester og kuer kan dø av å spise det, men det er trygt for høner, griser og mennesker[8|] logisk???? men da tenker jeg det kanskje er derfor han er litt uggers for det kan jo umulig være veeeeldig digg for ei lia vom?!?!

ellers kan jo de 8 hele nøttene ha låge i all mulig dritt da, før han spiste de....[8|]

ORIGINAL: Nates Mamma

nei altså jeg vet bare at hester og kuer kan dø av å spise det, men det er trygt for høner, griser og mennesker[8|] logisk???? men da tenker jeg det kanskje er derfor han er litt uggers for det kan jo umulig være veeeeldig digg for ei lia vom?!?!

ellers kan jo de 8 hele nøttene ha låge i all mulig dritt da, før han spiste de....[8|]

Hmm, det hørtes litt skummelt ut spørr du meg!! [8|]

ORIGINAL: Solvit

Høres ikke noe særlig ut nei, hvor er det han får spist disse nøttene da? Hjemme eller i barnehagen? Får følge litt ekstra med tror jeg er lurt. For er nok ikke noe særlig å få i seg siden det er farlig for hester.

eikenøtter er visst helt trygge for mennesker selv om de er dødelig for hester....merkelig nok. men er jo stappa med tannin og garvesyre og det er jo ikke direkte mildt for små barnemager[8|] de skal egentlig vannes i 2-3 døgn før de spises av mennesker.

er i bhg han har fått det i seg - der er det et eiketre som mister nøttene rett på lekeplassen. de er obs men de visste jo ikke at han var dust nok til å svelge, så tror de følger EKSTRA med nå[:D]

Back
Topp