Ei natt med dårlig søvn, leggkramper

Frk.85

Forelsket i forumet
Uff for ei natt, med dårlig søvn og leggkramper, våknet flere ganger i natt med kramper fra bekkenet og helt ned til stor tåa:( Dette har skjedd flere netter, og ofte så kommer krampene på dag tid også. Men verst om nettene, når jeg vil sove. Er det noen her inne som har noen gode råd. Jeg prøvde magnesium for 2 uker siden, etter anbefaling fra jordmor, men fikk tatt to tabletter, og ble kvalm, og mistet matlysten. Så sluttet med det, og da forsvant kvalmen. 

Noen her inne som sliter med det samme?

Jaaa, det er så slitsomt! Jeg våkner også ofte av kramper.. Da jeg gikk gravid forrige gang, bandt jeg ulltråder rundt anklene og tro det eller ei, krampene var helt borte etterpå!
Det var skikkelig merkelig.. Krampene var helt borte en periode og så skulle jeg i bryllup så da tok jeg av de ulltrådene og den natten kom krampene tilbake. Da var det på med de igjen dagen etterpå og etter det hadde jeg ikke en eneste krampe!

Denne gangen prøvde jeg også ulltråder, men våknet ei natt med krampe fordi om.. Men har hørt at et såpestykke i enden av sengen skal hjelpe 
Skikkelig teite kjerringråd, i know, men er jo verd et forsøk! 

Har hørt at det er viktig å drikke mye i løpet av dagen. Jeg våknet av krampe i leggen to netter på rad og da hadde jeg drukket altfor lite vann de dagene. Nå har jeg "fyllt opp" igjen og merker ingenting.

CasiopeiA skrev:
Har hørt at det er viktig å drikke mye i løpet av dagen. Jeg våknet av krampe i leggen to netter på rad og da hadde jeg drukket altfor lite vann de dagene. Nå har jeg "fyllt opp" igjen og merker ingenting.

Jeg drikker mye i løpet av dagen både melk,te,vann, juice, varm kakao. 

Vil anbefale deg å spise matvarer som har mye magnesium, feks mandler, ellers er det vann og banan noen mener hjelper:)
Jeg var innmari plaget med nr1 men ikke hatt noe enda..kjenner tendenser om jeg strekker beina med tærne ned men da er det bare å tvinge hælen ned så går det over:)

Au! Det er så vondt! Jeg får og se om jeg ikke finner frem ulltråd og såpe! Kanskje det hjelper meg og!

Troika85 skrev:
Au! Det er så vondt! Jeg får og se om jeg ikke finner frem ulltråd og såpe! Kanskje det hjelper meg og!

Vondt ja, og ubehagelig, iallefall når det starter oppi bekkenet og krampene bare fortsetter nedover til stor tåa. Da føler jeg meg helt hjelpesløs.

Banan og mandler er ikke det som frister mest nå. Har aldri vært glad i banan og mandler, men nøtter generelt elsker jeg å spise. 

I steden for magnesium tabletter,prøv magnesium kapsler. Jeg fant ut at de er bedre for magen min enn tablettene er,og jeg har lite eller ingen krampe nå som jeg går på kapslene.Jeg måtte slutte med tablettene etter at jeg var syk for to uker siden,og da var kapslene jommen meg bra å ha.Har også hørt at ulltråd skal hjelpe,har ei venninne som har prøvd ut den metoden. Jeg har slitt med kramper før jeg blei gravid også,men aldri så grusomme kramper som det jeg har nå.

Enitsirhc skrev:
I steden for magnesium tabletter,prøv magnesium kapsler. Jeg fant ut at de er bedre for magen min enn tablettene er,og jeg har lite eller ingen krampe nå som jeg går på kapslene.Jeg måtte slutte med tablettene etter at jeg var syk for to uker siden,og da var kapslene jommen meg bra å ha.Har også hørt at ulltråd skal hjelpe,har ei venninne som har prøvd ut den metoden. Jeg har slitt med kramper før jeg blei gravid også,men aldri så grusomme kramper som det jeg har nå.

Kapsler blir nok et problem her, jeg klarer ikke svelge kapsler av noe slag. 

Har hørt at kalsium og magnesium tabletter skal hjelpe mot både kramper og irritasjon i beina :-)

kramper kommer gjerne av dårlig sirkulasjon i følge fysioterapeuten min! Hun anbefaler å ta noen knebøy og tåhev før leggetid, samt å tøye legger og lysker for å øke sirkulasjonen. Det funker for meg! 

Ingen tips her dessvere. Men har det ikke noe med blodsirkulasjonen som "sommerfuglimagen" sier. Er ikke den naturlige medesin da og være i aktivitet? Mulig jeg husker feil... Men altså gå noen små turer på dagen.. :)

Føler veldig med deg! Det er helt forferdelig. Nå har jeg kun krampe i leggen. Men fy så vondt!

Æ hadd masse leggkrampa me førstemainn, men bynnt me støttestrømpa å da fekk æ itj leggkrampa etterpå, så sverge t strømpan min

Back
Topp