ei grusom natt

mmth

Glad i forumet
begynte ïgår kveld - igjen - sliter med vondt i tannkjøttet/tennene - det flytter seg rundt i munnen.... igår var det så utrolig vondt - lå og vrei meg til ett inatt før jeg endelig sovnet utslitt.. jeg har tannlegeskrekk og har ikke vært hos tannlegen på mange år.. burde absolutt vært der en tur pga to plumber som jeg har mista - men jeg frykter så veldig...
men inatt ja da skulle jeg virkelig ønske jeg hadde en tannlege i hus altså.
er bare så utrolig trøtt her idag- har ikke vondt nå

De har jo tannlege på legevakten da, det der hørtes ikke noe godt ut :(
Har selv tannlegeskrekk, men av og til må man bare bite i det sure eplet og dra. For de smertene man får ved tannfeil er absolutt ikke verdt det! Og er du uheldig og det går for langt får du betennelse, må operere osv!

Prøv å få noe gjort så fort som mulig! god bedring!

Vet du hva? Jeg har hatt en ganske lignende natt!!!
Jeg har også mista fyllinga i en tann og det har gjort vooondt!!! Sovnet ikke før etter 2 i natt, så våknet jeg rundt 5 og sovnet igjen ca 7.30. Etter at jeg våknet i 9-tida har jeg ikke hatt vondt da. Jeg har skikkelig tannlegeskrekk og har utsatt det aaalt for leeengeee... Og nå må man jo gå over helga! Her i by'n er det ikke noen tannlege på legevakta. Bare en felles tannlegevakt for hele fylket, så da må man dra dit den er akkurat da, om man har det ille nok til å komme inn i det hele tatt da...
Jeg måtte rett og slett ta meg noen paracett i natt, og det hjalp heldigvis, men har ikke akkurat god samvittighet overfor frøkna i magen da...
Noen som vet hvor mye paracett man kan ta? (det som står på boksen er ikke nok når man har skikkelig tannverk!)

Man kan visst ta en paracet i ny og ne. Jeg ville ikke overdrevet bruk av paracet. Har du behov for større doser enn anbefalt på boksen (som er for en ikke gravid voksen) så ta kontakt med lege for å spørre hvor høy dose du kan ta. Så midlertidig må du nok dessverre bare prøve å holde ut!!

Prøvd å holde en ispose mot kjeven på utsiden av der du har vondt?
Jeg gjorde det når jeg hadde ekstrem visdomsjeksel smerter en gang i tiden, og syns det hjalp å bedøve området og minske smerten litt.

Husk å holde deg langt unna Ibux!!

Å kan forstå litt hvordan du har hadt det, jeg har ikke tannpine, men fått bihulebetenelse pga den j... forskjølesa mi,
og har drømt i hele natt at jeg var hos tannlegen for å bore og trekke tenner [&:]
Håper du finner mot til å ta turen til tannlegen, bedre å ta det nå før det blir betennelse og greier [:'(]

Kan legge til at jeg tørr ikke ta mer enn anbefalt døgndose, er derfor natta har vært grusom for meg... Fordi virkninga gikk over lenge før jeg kunne ta en ny. Lå på sofa'n i to timer og så på tv og var ensom her på babyverden i fem/seks-tida i dag tidlig blandt annet... Heldigvis var det borte da jeg ble vekket av lillemann klokka ni, så jeg har ikke hatt vondt i dag. Nå krysser jeg bare fingre og tær for at det skal holde seg sånn til helligdagene er over! [:)]

Back
Topp