ehhhh nyhetskanalen!

*Frk.Mamma

Gift med forumet
der sa de akkurat at politiet vurderer og nedjustere dødsfallene på utøya, åssen kan det virkelig være mulig? de sa det var 86 som var drept der men de ville nedjustere det, de kan jo ikke bare gjøre det vel?? de 86 er jo døde og da kan jo ikke akkurat de si at neia det er 60 bare for alle de som er døde da der er jo drept uansett. skjønner ikke det der. noen som kan forklare??

Kanskje de telte flere enn det som faktisk er døde. Mulig noen har vært litt ivrige i tellinga.

Men sett på en K i overskrifta di a :P

leste d eg og nettopp på nett
trodde jo di hadde kommt ut me d tallet fordi di hadde telt di å funnet ut kem di va

å OM ikke så mange e drept lengre kor e di då?

Dramadama skrev:
Kanskje de telte flere enn det som faktisk er døde. Mulig noen har vært litt ivrige i tellinga.

Men sett på en K i overskrifta di a :P

haha, nyhets-analen?

I går gikk de vel ut med at de som var savnet ble regnet med som antatt døde. Derfor kan de nedjustere. Tror jeg.

Grunnen er at politiet ikke har hentet ut de døde fra øya, og at media gikk ut med et tall på 9 døde i starten. dette var så grovt feil at politiet tok en grovtelling og justerte tallet for at folk skulle få vite hvor grusomt dette faktisk var. I ettertid har de vell sett at de ikke har telt riktig. I tillegg skal de finkjemme øya i dag for å utelukke at det er flere der før de leter videre i vannet.

Det er ganske enkelt fordi det var et overslag som ble slengt ut etter de hadde fått et overblikk over situasjonen på øya. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå.

Det var en kaotisk situasjon, og de fikk ikke akkurat til å fintelle når det lå lik og kroppsdeler strødd over hele øya.

Tøsa skrev:
Det var en kaotisk situasjon, og de fikk ikke akkurat til å fintelle når det lå lik og kroppsdeler strødd over hele øya.

Det jeg hørte og og trodde på.

Back
Topp