Ehh... En liten barberings-tråd

Skal du berbere deg helt/delvis nedentil før fødselen?

• Ja

Votes: 14 70,0%
  • Nei

Votes: 6 30,0%

• Antall som har svart
    20

hensja

Glad i forumet
VIP
Det er ikke sikkert dere andre som har født før er enige i dette, men et lite tips fra meg er å barbere seg nedentil før fødselen. Ikke nødvendigvis det foran, men det under liksom :smiley-ashamed005 Dette pga at det er mer renslig mtp renselsesblødningene i ukene etter fødselen. Har man masse hår der, er det mer drass og det tar mer tid å vaske seg flere ganger i løpet av dagen. Bare et tips fra meg :) Gjør hva du vil med det....

Problemet er hvordan man skal komme til der nede med denne magen..hehe

Her er svare ja, men er litt usikker på hvordan jeg skal komme til der nede :P
Sist så barberte jeg ca 1 uke før fødsel, så var ikke akkurat ny barbert, men det var ikke helt gjennvokst der nede :P

Et godt tips! Får prøve seg frem med speil og benet opp og til siden, el på huk, el no sånt. Haha- litt av et syn:)

Her har jeg altis passet på å ikke få for mye om gangen, slik at det er lett hver gang :P hehe... å bruker som regel sitte på huk når jeg skal lengre ned/under XD bruker ikke speil eller noe så sånnsett gjør jeg det i "blinde" men er forsiktig og kjenner meg selv godt så det har gått bra alle gangene:)

I brevet jeg har fått fra sykehuset står det at de anbefaler å la det gro i ukene før fødsel pga infeksjonsfare om du må sy eller sånt.
Så jeg har ikke tenkt å barbere, men det går fint an å "trimme" håret ;)
Jeg vil ikke risikere infeksjon og renselse samtidig!!

Ja det er virkelig en ekstrem sport :P

Sniiker fra Juni ;)

Fødte januar 2011, å jeg hadde et stort speil som jeg la på gulvet, så var det bare å stå over det :P

For dem som vil, har råd å tørr, så finnes det brasiliansk voksing ;)

Masse lykke til til dere alle fremover :D

Prøver å holde det rimelig stusset, men barberer ikke lenger.
Enig i at det er lettere etterpå å ikke ha full pels nedimellom.

Det er imot alle anbefalingar å vera nybarbert under fødsel, så det har eg ikkje tenkt til. Mykje verre med infeksjon enn litt skog!! MEN, eg stussar og barberar gjerne fram til eit par veker før altså ;)

Jeg barberer meg jo til vanlig, og så lenge det er barbert der når jeg drar til fødsel så ja...

Blir nok bare å trimme, hvis jeg får det til :P

JEg svarta ja, men svaret er egentlig at jeg kommer til å trimme dusken! Har ikke glattbarbert meg i det hele tatt i svangerskapet fordi jeg får inngrodde hår (sikkert pga hormoner) Men funker fint å stusse også ;)

Back
Topp