Ehh.. ang. pålegg....

Emz mamma

Elsker forumet
Var hos jordmor idag og fikk et sån "bam" blad som man får gratis der. Inne så er det masse spørsmål og svar og der var det ei som spurte ang. vakumpakket kjøttpålegg.... Og fikk til svar at gravide bør ikke spise vakumpakket kjøttpålegg pga listerine..... Da tenkte jeg, som bor på en liten plass uten mulighet for ferskt kjøttpålegg.... " ingen mer harmburgerygg, kokt skinke, servelat......." [8|]

Har jeg aldri hørt om før..... [:-]

Trodde ikke det var farlig så lenge man kunn spiser den mens den er ganske nyåpnet??! Men hamburgerrygg skal man kanskje ikke ha? For den er vel bare røka, ikke kokt...

Oii, jeg som spiser så mye servelat[8|]

ORIGINAL: LineMerethe

Oii, jeg som spiser så mye servelat[8|]

Da er vi to[8|]Men har ikke hørt noe om dette,annet en at det bør være så nyåpnet som mulig. Skal vi liksom bare spise pålegg fra delikatesse disker blir jo det innmari dyrt[8D] Og jeg er leeeei alt det vi selger på jobben min vaffal[8D]

Jeg fik vite dette av jordmor i mitt forige svangerskap så her holder jeg meg unna alt sånt pålegg[:)] Bedre å være på den sikre siden selv om det sikkert er svært så sjeldent at noe skjer fordi om du spiser det[:)]

Jeg spiser det jeg vil ha! [8D] Hørte ikke noe om det forrige gang, og ble ikke syk... Jeg mener det er litt hysterisk alt vi ikke skal spise.

nyåpnet pakke med god dato skal ikke være noe problem.

Kokt skinke.. den er jo varmebehandlet, så det er jo ikke farlig.

speket mat er visst fyfy..

hmmm ... fan ska vi kun kan spis leverpostei å sylte blir æ heilt kokko i nøtta .
nei d får vær grænser kor hysterisk man ska bli [:o]
fålk har spist salami, servelat å gudan veit ka i svangerskap. åååå seeee... di fikk freske onga ...
nei vill æ ha salami, så spis æ d . men ifra nyåpna pakke[:D][:D]
d e en mellomting av å barber sæ å sjær av sæ høue [8D][8D]

jeg føler det er litt vel hysterisk, med alt det som de sier at man ikke kan spise.
for min del holder jeg meg til "alt med måte"[;)][:D]
er kansje ikke så hysterisk av meg jeg da[8D]

Nei, jeg spiser pålegg fra pakker, og både jordmor og lege sier det er iorden! MEN, jeg spiser det fra nyåpnet pakker. Ikke pakker som har ligget i kjøleskapet noen dager!
[:D]

Kommer nok il å være så hysterisk, men synes at det blir litt vel mye noen ganger.... Men kan ikke huske at jeg holdt meg unna noe av mat når jeg gikk med jentungen og hun er frisk som en fisk og har bestandig vært så regner med at med måtehold så går alt bra [:D]

Back
Topp