Ehh... 1-10, HVOR dum var jeg akkurat nå..?

©Smartass

Forumet er livet
Minsta med bronkitt hoster og hoster og hoster og hoster og hoster. Hun får Bisolvon, har fått i 10 dager nå, selv om "max" er 5. Snakket med dama på apoteket da, og hun sa også kjør på gjennom helga og se.. Hva skal man gjøre liksom.

Hun hoster ikke konstant, men kommer føyker innimellom. På alt fra 2 til 10 minutter.
Kom en her nå nettopp, og tilslutt smurte jeg henne med mentholatum..[:-] Tenkte det går sikkert greit.. selv om jeg ikke har gjort det til nå, fordi det er for sterkt.
Googlet (som alltid) for å se om det var fryktelig dumt, og da ser jeg at det faktisk er et kjerringråd, å smøre under føttene..

Jeg har smurt henne på brystet...[8|][X(] under ullpysj. Hun slutta å hoste, jeg la henne, og hun sover..

Men jeg sitter her og lurer på om jeg burde ta henne opp og vaske det vekk, kanskje..[X(] Er det for sterkt å ligge å lukte på for en 5mnd gammel baby?[X(]

Anyone?[:-]

Dytter for deg[:)]

ORIGINAL: LisaMichelle93

Dytter for deg[:)]

Takk[:)]

Hmm.. vet ikke. her i Tyskland finnes det noe som heter Wick Vaporub, og det er sånn som man kan smøre på brystet/ryggen/føttene til barn (og voksne) når man er forkjølet og hoster. Det lukter sterkt av menthol, svir liksom litt i øynene når man har det på brystet. Jeg googlet nå "Wick Vaporub baby", og fikk opp at man ikke skulle bruke det til en 2-åring,så IHVERTFALL ikke på en baby. Men om det samme gjelder for det du har smurt, det vet jeg ikke.. Kanskje vaske av for sikkerhets skyld?

Her er noen svar på engelsk da: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090110190123AA77o0h

ORIGINAL: Toggolino

Hmm.. vet ikke. her i Tyskland finnes det noe som heter Wick Vaporub, og det er sånn som man kan smøre på brystet/ryggen/føttene til barn (og voksne) når man er forkjølet og hoster. Det lukter sterkt av menthol, svir liksom litt i øynene når man har det på brystet. Jeg googlet nå "Wick Vaporub baby", og fikk opp at man ikke skulle bruke det til en 2-åring,så IHVERTFALL ikke på en baby. Men om det samme gjelder for det du har smurt, det vet jeg ikke.. Kanskje vaske av for sikkerhets skyld?

Her er noen svar på engelsk da: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090110190123AA77o0h

Ja, det er nok det samme.. Vicks kaller vi alt sånt.[:-] Kanskje vaske av for sikkerhets skyld.. Jeg var bare litt desperat[X(]
Syns så synd på henne, hoster og hoster, men det hjelper liksom ikke.[X(]

ORIGINAL: ©Smartass

Ja, det er nok det samme.. Vicks kaller vi alt sånt.[:-] Kanskje vaske av for sikkerhets skyld.. Jeg var bare litt desperat[X(]
Syns så synd på henne, hoster og hoster, men det hjelper liksom ikke.[X(]

Ja det skjønner jeg godt! Uff.. stakkars lille.. hjelper ingen medisiner? [&:]

Ja det skjønner jeg godt! Uff.. stakkars lille.. hjelper ingen medisiner? [&:]

Ikke så godt å si.. hun hadde kanskje vært verre uten..[&:]
10 dager med slimløsende.. 4 dager på antibiotika. Men ille enda..[&:]

Istedet for å ta henne opp, så "vaska" jeg det bort med våtserviett jeg..[:-]
Nr.1: Hun slapp å komme opp/våkne[8D] Nr.2: kanskje den verste lukten ble borte, men litt virkning fortsatt.. jaaa, det sier vi[8D]

Tror jeg ble smurt inn som liten med Mentholatum, jeg har overlevd [8D]
Jeg har brukt det endel når jeg var yngre, det hjelper mye. Hvorvidt det burde brukes på små barn vet jeg ikke, men det står vel gjerne i bruksanvisningen..

ORIGINAL: SoloR

Tror jeg ble smurt inn som liten med Mentholatum, jeg har overlevd [8D]
Jeg har brukt det endel når jeg var yngre, det hjelper mye. Hvorvidt det burde brukes på små barn vet jeg ikke, men det står vel gjerne i bruksanvisningen..

Kommer ikke med noe pakningsvedlegg..[&:] Eller, kanskje den gjør det, men jeg har iaffal bare tuben[8D]

Vi anbefaler at man ikke benytter salven på små børn under 3 år.

Takk for hjelpen [X(]

Er du usikker så kan du jo ringe giftmiddelsentralen og høre. tlf 22591300. Godt og få litt kyndig veiledning fra noen som sikkert har vært borti dette før. Ser at kamferen er det mest risiko ved, men aner ikke om det er den som gjør det slik at en ikke skal bruke det på så små barn. Vet bare at jeg har lest noe om dette før.

ORIGINAL: Tøsa FTW

Du har ennå ikke fått svar på spørsmålet ditt.
Jeg vil si en god 4er.

Endelig noen som gadd å svare på det jeg lurte på[:-][:D]

har du prøvd å gi paracet før du legger henne? Hosten kan jo være fordi hun har vondt og da hjelper paracetten på det! Min sønn har hostet mye på natten og fikk det tipset igår av en lege og det funket. Inatt hostet han nesten ikke.

Ellers så er hostesaft humbug! Der funker ikke og det er det flere leger som sier nå, vi har vertfall fått den beskjeden av mange forskjelllige leger!

Tror nok du kan kutte ut bisolvonen.. Barnelegen her sa at reseptfri hostemedisin har samme effekt om man tømmer den ut vinduet eller drikker den.. [&:]

Men til ditt sp.mål, jeg hadde vaska av henne og smurt det under føttene [:)]

Bisolvon er strengt tatt ikke reseptfri for barn under 2 år, da skal den være anbefalt av lege. Så for dere som sier den ikke funker - tror ikke det er den leger mener når de sier hostesaft ikke funker, men heller solvipect osv..

Ang Mentholatum ville jeg ikke fått panikk, det gikk helt sikkert bra, særlig fordi du vasket av med våtserviett. Håper virkelig hun blir bedre snart, mi jente plages også med hoste og det er grusomt å høre på [:(]

Jeg har en 4 åring som er kronisk lungesyk, og når han blir forkjølet, tett osv så kan jeg gi han all verdens astma lingnende produkter, men det eneste som funker er solvipect. Så de leger som sier at den ikke funker kan tydeligvis ikke ta alle under samme kam.

:) og mellom 1-10 så synes jeg du var 2 dum, for man vil hele tiden gjøre det beste for at de små skal slappe av å bli bedre :)

naar nadde var tett som liten kjöpte jeg eucalyptus olje. hadde et par draaper i badevannet hans för han la seg. om det var skadelig eller ei tenkte jeg faktisk ikke paa[X(][8|] men det hjalp hvertfall...naa ble jeg usikker og redd altsaa..

.

Back
Topp