Eh ehm hmm altså æææh

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
På tur på fjellet idag sa sambo at lille A måtte jo få seg en bror eller søster og om vi ikke skulle sette i gang allerede nå. Eh, altså... Det er jo en tanke, men jeg ble bare litt satt ut. Og tenker det er litt skummelt og hva om jeg ikke klarer det... Før har vi snakket om at det kan være 2-3 år mellom...

Så, dere som har to tette. Fordeler, ulemper, ville dere gjort det igjen?

Vi har tenkt tanken vi og ;) Men er uaktuelt enn så lenge! Var ganske dårlig fra uke 6-16 sist, og vil ikke ødelegge babytida til lille med å ha svangerskapskvalme!

Men blir nok ikke mange år før vi prøver igjen :) Kanskje når hun er litt over 1 år ;)

*mobil app*

Vi har tenkt tanken vi og ;) Men er uaktuelt enn så lenge! Var ganske dårlig fra uke 6-16 sist, og vil ikke ødelegge babytida til lille med å ha svangerskapskvalme!

Men blir nok ikke mange år før vi prøver igjen :) Kanskje når hun er litt over 1 år ;)

*mobil app*
Jeg var også ganske dårlig frem til uke 15. Og tenker at det er jo ikke så veldig fristende. Vil jo kose meg masse med A og ikke kaste vekk tiden på å være kvalm. Men alle graviditeter er jo forskjellig. Kan jo gå som smurt og liksom. Det vet man jo ikke...

Nei :) Man vet ikke det! Mamma var og plaget med kvalme under graviditeten, men ikke med meg (var jente nr 3) og da trodde hun det ble gutt ;)

Man må jo bare ta sjangsen, er utrolig hva man orker og får til når man må! Kommer til å bli innmari slitsomt 1-2 år, men tror det er verdt det :) De har jo enormt glede av hverandre etterhvert :)

Men vil også gjerne høre fra de erfarne :)

*mobil app*

Vi fikk nr to 1,5 år etter førstemann. Ikke planlagt, men jeg er veldig glad for det nå. Fordi:
- vi nok hadde ventet alt for lenge om vi skulle planlagt det
- de allerede har glede av hverandre og det dermed blir mindre jobb med nr en: han vil jo ha en lekekamerat å bruke tida på.
- småbarnsforeldre er vi uansett i noen år til med nr en. Kan like godt utnytte tida effektivt i stedenfor å begynne på ny runde når nr en er ferdig...
- jeg er 31. Syns det er greit å ha gjort unna fødslene nå.

Vi har det tipp topp med de to små og jobber godt sammen for å få det til å fungere. Er flinke til å legge oss tidlig, dele på det som må gjøres, og å legge oss på dagtid når vi trenger det. Hektisk, men mest gøy.
For oss har de siste par årene vært ganske intense med nr en, og vi ser nok litt frem til at nr to blir litt mer selvstendig slik at vi kan få fokusert på litt andre ting etterhvert. Men det går bare fint, så vi er kjempeglade for å ha to:-)

Tror erfaringene kommer litt an på hvilke typer barna er også da.

De får jo som du sier mye glede av hverandre og småbarnsforeldre er vi jo uansett. Hmm, blir en hard nøtt det der. Klarer liksom ikke å bestemme meg. Har ikke begynt på minipille eller noe annen prevensjon enda...får vel bare ta det litt som det kommer. =)

Viktig at pappaen er flink å hjelpe til da! Du vil ikke ha sjans til å følge eldste så mye opp de første mnd, men det ble betydelig bedre da mini ble rundt 3 mnd

Back
Topp