Egypt i november/desember?

Rufsa

Glad i forumet
Har noen av dere erfaring med reise til Egypt i november/desember? Vi har tenkt å dra på tur med familien, men er litt usikker på temperaturen. Har vel kommet frem til at Sharm el Sheikh er varmere en Hurgada, men det ligger bare på rett over 20 grader på gjennomsnittstemperaturene jeg har sett på..

Noen som har noen erfaringer og dele?:)

MathiasOgMamma skrev:
Vet ikke om dere skal ha barn med, men det anbefales ikke å reise til Egypt med barn under 4 år.
Dette pga. hygiene ved matlaging og ellers i landet, samt vaksiner som man bør ha ved reise.

Vi fikk beskjed om dette fra fastlege, helsesøster og Vaksinasjonskontoret da vi planla Egypt tur med familien. Så derfor blir småtten og jeg hjemme mens de andre reiser.

Oi, det var jeg faktisk ikke klar over..
Planen er og ha med guttene på to år, vet om flere som har dratt med så små barn.. Da må jeg undersøke det litt nærmere ja! Vi har vært i Thailand med dem, og skulle vel egentlig ikke tro at Egypt var verre.. men takk for tipset :)

Jeg har vært i Egypt i desember og det er jo forsåvidt varmt, men det blåser VELDIG så jeg tror ikke det er beste plassen å dra.. 

Vi var i El Gouna/Hurghada i januar. Det var ikke noe særlig vær den uka vi var der. Når vi først drista oss til å sole oss blåste det så utrolig kald vind at vi lå å frøs.
Hurghada er utrolig skittent og masete, vi kommer ikke til å reise tilbake til Hurghada. Hører folk skryter mer av Sharm el sheik.
Tenerife var hvertfall bedre i januar enn Egypt. Syns også Tenerife er mer barnevennlig og renere enn Egypt.

Back
Topp