EGYPT i Januar

cayia

Glad i forumet
Noen av dere som har vært i Sharm El Sheik i januar måned??

HVordan er temperaturen der da? Er det sommertemperatur og kan man bade i sjøen??

jeg var i hurghada, men er jo samme sjøen da. og det var litt kaldt i mars tror jeg..vi bada ikke mye. men var med reiselivklassen på tur da!! hvor lenge skal dere være der?? har mange utflukter å anbefale! :)

Vi var i Sharm el sheik i jula 2006. Slutten av Desember altså. Det var som en varm norsk sommer der da. Det som er litt annerledes med Egypt er at det er ørkenklima så selv om det er 20-25 grader om dagen så er det ikke mer enn 10-15 grader om natta. Bare så dere er obs på det :) Jeg var der også i Juni 2008. Da var det 35-40 grader i skyggen :P

Så jeg tipper Egypt er best i Mars/April :)

Men alikevel så er det sol og varmt på vinteren også. (bare litt kaldt på natten) ;p

Vi både snorkla på båttur og bada når vi var der i januar. Går helt fint. Er som vannet her om sommeren.

Takk for svar! :o)

Vi ahr ikke bestilt ennå, tenkte åf orhøre meg litt.. Har ikke lyst å reise i januar om jeg ikke kan forvente meg litt sol og sommer..
Vi skla jo ha med minsten på nå 14 mnd, så det blir vel mest bassengbading og ikke så mye utefarting på natta..

Temp i vannet her om sommeren er jo tragisk.. så om det bare er 16-17 grader i vannet er det jo litt uggent.

Har vurdert Thaialnd for å få garantert varme.. men da må vi være borte mer enn 1 uke synes jeg med tanke på reiseveien...

hva tenker dere?

thaaaailaaaaaaaaand!!! uten tvil! reisen gikk helt supert! skal oppdatere deg om hjemreisen i overimorgen! folket her elsker nordiske barn,så dette har gått som en lek!

Har aldri vært i Egypt, men har av oppfatning at det er ett litt "skittent" land og at mange får problemer med mage og liknende. Kan jo for all del være at jeg tar feil, men vil ikke ta med baby selv til Egypt.

Thailand derimot... Haha. Skal jeg legge ut om min elsk til Thailand igjen???? Var nettopp på Rhodos og det gikk greit, men Thailand er bare bedre[:D]

Var i Sharm el Sheik i januar 2002 og det var helt fantastisk [:D] Vi hadde det ekstremt varmt, til Egypt og være også, og det var nesten 50 grader i sol på dagen, men som sagt over her, mye kaldere på natta. Det kaldeste vi målte i vannet var rett under 30 grader og det var 25 m dyp [:-][:D]

Vi koste oss maks i Egypt, og har noen venninner som har reist med små barn og de har vært veldig fornøyd med å bo på all inclusive, det er ikke så dyrt der nede [:D]

ORIGINAL: Hønepøne09

Har aldri vært i Egypt, men har av oppfatning at det er ett litt "skittent" land og at mange får problemer med mage og liknende. Kan jo for all del være at jeg tar feil, men vil ikke ta med baby selv til Egypt.

Thailand derimot... Haha. Skal jeg legge ut om min elsk til Thailand igjen???? Var nettopp på Rhodos og det gikk greit, men Thailand er bare bedre[:D]

Jeg har vært i egypt 2 ganger, begge gangene uten barn. Jeg hadde selv ikke reist til egypt med baby/små barn. Dette fordi det er som noen skriver over her litt "møkkete" og folkeslaget der er ganske slitsomt. Det er er jo et ganske fattig land og du skal ikke langt unna hovedbyen før du møter enorm fattigdom. Egypt er et fantastisk land (mye grunnet det fantastiske undervannslivet der), men dette blir ikke lett å oppleve når man har med små barn uansett.

Jeg anbefaler å reise til egypt, men uten barn. De tingene som er verdt å få med seg der egner seg ikke med småbarn.

- Kairo (8-10 timer busstur fra sharm el sheik) Dette er omtrent umulig med småbarn.
- Dykking/snorkling - også vanskelig med mindre dere bytter på å dra ut mens den andre er inne med barnet.
- Utelivet (blir lite av sånt med småbarn:P)
- Fantastisk go cart bane + firhjulkjøring i ørkenen
- kamelturer

Alt dette blir veldig vanskelig å gjøre med et lite barn...

Har ikke vært i Thailand men vi tro dette er et mye bedre land å reise til med små barn :) Folket er vennligere og mindre slitsomme enn i Egypt. Det er varmere der om vinteren enn det er i Egypt :) I tillegg er det jo fantastisk mat og fantastiske strender i Thailand. Det er fantastiske strender i Egypt også, men maten der er ikke all verden. Hvertfall ikke med en liten en som ikke tåler for mye bakterier.

:)

Hadde uten tvil valgt Thailand!!![:D]

Jeg har vart i Sharm to ganger i dec/jan og holder med om alt som Marianne_87 sier, hadde def. valgt Thailand hvis du må velge av de to! Selv om jeg er litt skeptisk til Thailand da venner har barn som blitt syke lenge etter turen grunnet bakterier... Men elsker Egypt så skal def. ta med P når han blitt sånn 7-8 år og kan snorkle selv [:D] 

Back
Topp