ORIGINAL: Hønepøne09
Har aldri vært i Egypt, men har av oppfatning at det er ett litt "skittent" land og at mange får problemer med mage og liknende. Kan jo for all del være at jeg tar feil, men vil ikke ta med baby selv til Egypt.
Thailand derimot... Haha. Skal jeg legge ut om min elsk til Thailand igjen???? Var nettopp på Rhodos og det gikk greit, men Thailand er bare bedre[:D]
Jeg har vært i egypt 2 ganger, begge gangene uten barn. Jeg hadde selv ikke reist til egypt med baby/små barn. Dette fordi det er som noen skriver over her litt "møkkete" og folkeslaget der er ganske slitsomt. Det er er jo et ganske fattig land og du skal ikke langt unna hovedbyen før du møter enorm fattigdom. Egypt er et fantastisk land (mye grunnet det fantastiske undervannslivet der), men dette blir ikke lett å oppleve når man har med små barn uansett.
Jeg anbefaler å reise til egypt, men uten barn. De tingene som er verdt å få med seg der egner seg ikke med småbarn.
- Kairo (8-10 timer busstur fra sharm el sheik) Dette er omtrent umulig med småbarn.
- Dykking/snorkling - også vanskelig med mindre dere bytter på å dra ut mens den andre er inne med barnet.
- Utelivet (blir lite av sånt med småbarn:P)
- Fantastisk go cart bane + firhjulkjøring i ørkenen
- kamelturer
Alt dette blir veldig vanskelig å gjøre med et lite barn...
Har ikke vært i Thailand men vi tro dette er et mye bedre land å reise til med små barn :) Folket er vennligere og mindre slitsomme enn i Egypt. Det er varmere der om vinteren enn det er i Egypt :) I tillegg er det jo fantastisk mat og fantastiske strender i Thailand. Det er fantastiske strender i Egypt også, men maten der er ikke all verden. Hvertfall ikke med en liten en som ikke tåler for mye bakterier.
:)