Egoistisk?

Luxx

Glad i forumet
Etter hjemkomst for snart 3 uker siden har det vært nærmere daglig besøk av kjente og kjære og min mor har fått det for seg at hun må besøke oss nesten daglig grunnet at hun mener at vår datter glemmer henne om ikke. Har ikke noe imot besøk men merker at 99% av tiden så blir babyen nærmest røsket ut av hendene mine og forblir hos andre hele tiden. Er jeg egoistisk om jeg sier nei, får stadig høre at jeg er overbeskyttende men det har jo ingenting med det å gjøre. Vil jo gjerne tilbringe tid med henne selv borte hos andre, holder fortsatt på å bli kjent med henne og siden vi er førstegangs synes vi det er greit å bli kjent med vår datter og hennes reaksjoner i alle situasjoner,

Absolutt ikke egoistisk, er veldig viktig for både mor og baby å få mye tid sammen, ikke bare være foringsstasjon. Ikke uten grunn man anbefales å begrense besøkene i barseltida, som jo er de første 6 ukene :) Kvinn deg opp og si ifra at dere trenger fred og ro, er lov å ta en liten hvit en og si man ikke er i form også ;)

Absolutt ikke egoistisk, er veldig viktig for både mor og baby å få mye tid sammen, ikke bare være foringsstasjon. Ikke uten grunn man anbefales å begrense besøkene i barseltida, som jo er de første 6 ukene :) Kvinn deg opp og si ifra at dere trenger fred og ro, er lov å ta en liten hvit en og si man ikke er i form også ;)
Ja har heldigvis roet seg når det kommer til andre men når det kommer til min mor har hun veldig lett for å overkjøre og selv har jeg alltid hatt problemer med å stå på mitt i hennes nærvær. Ble litt bedre da hun overtok det første badet her hjemme og jeg ble stående å se på at hun gjorde noe vi hadde gledet oss veldig til. Har frem til nå måtte pumpe meg noe som tok all tiden min og grunnet dette har jeg akkurat valgt å gå over til full MME slik at jeg skal få tilbringe litt mer tid med vår datter. Så du har nok rett, jeg må kvinne meg opp og si nei, selv borte hos andre.

Du er ikke egoistisk! Tenk på deg selv, du skal bli kjent med lille i disse ukene.

Du kan med veldiggod samvittighet si nei til besøk og låse døra! :) jeg svarer faktisk ikke når deg ringer på døren her, har låst dørene og er veldig selektiv på hvilken telefoner og meldinger jeg svarer på. Mini er 2,5 uke og jeg ønsker at det er jeg og sambo som tilbringer tid med henne. Andre får nok tid med henne senere :) synes faktisk at det er bedre å reise på besøk om noen absolutt skal hilse på, for da kan vi begrense tiden det står på. Er lettere å reise fra besøk, enn å jage besøk ut døren hjemme.. :)

Så nei, vern om dere og den dyrebare tiden med barnet deres. Så får heller andre bare bli furten om de blir det.. :)

Hallo, en bestemor som tar det første badet? Langt, langt, langt over grensa

Jeg synes mine foreldre ser oss ofte. Sånn minst en gang i uka. Daglig er innpåslitent og den som er egoistisk er din mor som ta fra deg og barnets far babyens første bad og generelt tiden med henne.

Er enig med de andre her. Det er ikke du som er egoistisk her. Det er nok ikke lett, men du må sette foren ned og si ifra om hva du ønsker. Dette er tid med kos og tilknytning du aldri får tilbake. Lykke til!

Du er ikke egoistisk. Hadde det sånn med nr 1. Måtte grine med til å få gå tur med min egen datter. Alle sa hele tiden at jeg hadde all verdens tid til å gå tur med hu osv. Men hjelper ikke når det altid var med noen andre som sa det samme. Men nå med nr 2 så går folk litt roligere i dørene. Jeg ble overbeskyttende og aggressiv når det gjaldt nr 1. Nå er jeg roligere og føler at andre hører mer på meg. Stå på ditt. Jeg sier heller ikke ifra til min mor, men hu bor 200 mil unna så har liksom problem med masse besøk fra hu. Men når hu er her så tar hu over alt og tar opp babyen hvis han lager en liten lyd. Er så glad hu bor langt unna. Svigers som bor vegg i vegg med oss er en drøm sånn sett. De spør om de kan holde og jeg må be dem om å mate babyen osv.

Enig med alle de andre på denne ja, du er ikke egoistisk og du har lov til å si nei. Skjønner det kan være litt ekkelt å si fra til moren din, men tenk heller på at du vil ha mest mulig tid med den lille nå i barseltiden enn at moren din blir litt fornærmet e.l.. Vil tro de fleste støtter deg på det :-)

Nei! Min baby er 3mnd, og selv om vi har begrenset besøk veldig så angrer jeg på en del... Ja, du får nok tid til å få tur MEN hun er bare nyfødt en gang. Bare si at det ikke passer. Og om de spør hvorfor så sier du bare at du ikke orker å forklare.

Jeg ble sjalu bare noen andre holdt han i starten, så ikke tenkt på at du er egoistisk. Hun er jo så liten! Det handler ikke om å være overbeskyttende men du har jo behov, klart det, og babyen blir sliten av for mange inntrykk.

Så ei ammehjelper si at når man gir flaske så skal bare du og pappen gi slik at babyen knyttet seg til dere.

Ang mamman din så har jeg bedt om å få han tilbake fordi jeg savnet han selv om han var en meter unna ;) så du skal bare klamre deg til babyen din så mye du vil! Når hun blir større og er mer aktiv og våken kan det hende du ønsker mer avlastning. Jeg føler ikke at jeg har nok energi til å aktivisere han så mye han ønsker selv (sovet lite...) så veldig bra når andre skravler synger og ligger på gulvet med han. Men enda må jeg ta han til meg ett en stund med "fremmede".

Ja hun sover vanligvis ikke i det hele tatt på dagtid og jeg har for tiden lite energi så er helt greid med besøk og litt avlastning, og da spesielt når min mor er den som selv spør men som dere sier så tror jeg det er viktig og sette ned foten på enkelte områder selv om det er vanskelig. Siden jeg føler meg utslitt hele tiden (ikke vet jeg hvorfor for jeg sover greit om natten og relativt lenge sammenlignet med før og under graviditeten) så har jeg ikke nok energi til tøtta hele tiden og derfor når jeg først finner energi så er det ikke gøy å få barnet røsket ut av armene eller konstant høre hvordan andre gjør ting annerledes. Er ikke rart man blir utslitt, enkelte ganger blir man mer utslitt av voksne mennesker :D

Back
Topp