Egoistisk?

Synes ikke du er egoistisk i det hele tatt, hadde lagt valget om å dra/ikke dra fullstendig over på han og blitt hjemme for å ta vare på meg selv:-)

Jeg har ingen tantebarn enda, men har laget en avtale med søskenene til sambo om at vi dropper gaver til hverandre(utenom runddager) og heller kjøper litt finere gaver til barna:-) Da er det snakk om til 3-400 kr, eller mindre hvis jeg finner noe pent, ALDRI penger. Nå har svigersøss gitt beskjed om at de begynner å få så mange å kjøpe til at de må kutte ned litt, og det er så herlig å kunne være åpen å si det istede for å bruke penger man ikke har:-)
Vet ikke grunnen til at mannen din står mellom jobber, men tenker at det blir jo litt opp til han å ta dette opp med sin familie:-)

Takk for alle meninger og råd - hjalp på i egen irritasjon over situasjonen og ikke minst egen avgjørelse...
Men oppi det hele er jeg hun som føyer seg og som har en sart samvittighet - så endte jo med at jeg ble med.. med løfte om å max være to timer - og det ble holdt - og at mannen hadde fokus på barna.
Gikk greit men er max sliten nå. Hjelper ikke på at jeg har en viktig skoleoppgave hengende over meg som jeg må få unna i en fei :P

Sart samvittighet er ikke nødvendigvis så smart å ha... :(

MEN det positive. JEG ringte selv til min svigerinne. Fortalte, at som hun vet så er ikke min mann ordentlig i jobb før i midten av mai og fram til den tid har vi begrenset økonomi (vet det ikke hører hjemme i hennes vokabular, slik som de kan kaste rundt seg med penger, men i alle fall ) - og hun forstod!!!
fortalte også at jeg prinsipielt ikke kunne gi pengelapper, da jeg opplever det så upersonlig..

Jeg gikk litt i skuffer og skap i heimen og laget en veldig bra gave til bursdagsbarnet. Bok (uåpnet heksene av Roald Dahl med stor skrift) , uåpnet skjønn toalettmappe som jeg stappet med litt godis, uåpnet lipgolss, annen uåpnet sminke, en ansiktskrem mm) og noe nydelig ubrukt hårpynt. Ble hele to gaver og jenta på 11 ble overlykkelig. - Så det så!!! ;) hehe

Så flott at det ordnet seg, og at svigerinnen din viste forståelse:-) Det enkle er ofte det beste, og fins vel ikke noe mer upersonlig enn å pakke en pengelapp i hånden på et barn..

Hørtes forresten ut som en flott gave, som klaffet supert utifra reaksjonen:-)

Back
Topp