Egoistisk?

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Takker nei til å reise på barnebursdag til min kjære sitt onkelbarn i morgen? Hun bor 1,5 timer unna...masse barn inkl våre to og formen min er crap... :-(

Min mann sier han ikke kan dra uten meg men der er jeg litt uenig.. Hva mener dere?..

Synes ikke det er egoistisk i det hele tatt! Ja er helt enig i at mannen må kunne dra alene, hvorfor skulle det være no problem?

Send mann og barn!

Ikke sant! Fikk nå sms av svigermor at hun regnet med jeg var i form til å komme i morgen... Etter at hun har snakket med sin sønn og fått høre at jeg er så og så dårlig og vi derfor sannsynligvis ikke kommer.. Synes sms
Fra henne var litt frekk men men ;)

Mannen vil ikke dra uten meg noe jeg mener han skal! (og tenk, da hadde jeg fått ro og fred) ..;)

Hadde helt klart sendt mann og barn. Dem kan jo fint reise selv om du ikke er i form.

Jeg hadde nok sendt mann og barn og ikke brydd meg om hva noen andre sa....
Bare du kjenner på kroppen din,jeg hadde aldri dratt i den formen jeg er i....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Hadde helt klart sendt mann og barn. Dem kan jo fint reise selv om du ikke er i form.
Enig! Men det der er noe mannen her kunne finne på å si om han egentlig ikkje vil i besøk.. at han har en unnskyldning til å ikkje dra altså :p

Hadde hvertfall ikke dratt sjøl, men hadde ikke krevd at mannen skulle dra heller..

Ikke sant! Fikk nå sms av svigermor at hun regnet med jeg var i form til å komme i morgen... Etter at hun har snakket med sin sønn og fått høre at jeg er så og så dårlig og vi derfor sannsynligvis ikke kommer.. Synes sms
Fra henne var litt frekk men men ;)

Mannen vil ikke dra uten meg noe jeg mener han skal! (og tenk, da hadde jeg fått ro og fred) ..;)

Nei du er ikke egoistisk! Og ja smsen fra henne var sylfrekk, jeg hadde klikka om det var jeg som fikk den meldinga! Herregud altså. Akkurat som hun forsøker å gi deg dårlig samvittighet, eller rett og slett er veldig hensynsløs?

Mannen får si til dem at han ikke har lyst å dra uten deg til familien da, ikke få det til å høres ut som du nekter dem å dra pga formen din :p

Hadde vært helt naturlig her at sambo tok med seg unger å dro i bursdag. Litt tafatt han msnnen din, eller :-)

Jeg er enig! opplever det som litt tafatt.... men i og med jeg er såpass dårlig til tider nå og min forrige fødsel gikk så fort er han redd for å reise 1,5 time unna.. i tilfelle noe skjer.. Men er vel også pga han har et veldig anstrengt forhold til sin søster (mor til jentungen) ... Er jo "lett" bruke meg som unnskyldning?! :S

Og at moren sender MEG en sms og "håper jeg er bra nok i morgen til å kunne reise ned osv"... irriterer meg!
I dag har dagen vært preget av kvalme, oppkast og mye maserier mm.. crap form rett og slett - tviler på jeg er så mye bedre i morgen.. Har vært tilstedeværende mamma i dag. Var med på lekeland, les : jeg satt og så på mens mann og barn lekte.. men lang kjøretur er for meg nå = Kynner*piiiiip* og jeg klarer rett og slett ikke være godt selskap nå i disse dager. ble irritert og egentlig litt lei meg av svigermor sin sms - klarer ikke svare på den nå.

OG det forventes av vi gir en 500-lapp i gave. Ingen big deal egentlig, men pga mannen står mellom to jobber nå så er vi ikke så rike for øyeblikket. alt mitt går til regninger så og si, og min lille jente, som skulle hatt parkdress, må vente pga dette.. da synes jeg 500 uansett er drøyt for gave.. jeg er mer for å gi en fin ordentlig gave - ikke penger... kunne funnet noe fint til halveprisen . men blir visst ikke bra nok :/
Sukk... hehe - ble litt depping dette ;)

Neh ta livet med ro og la de mene hva de vil. Det blir ikke noe gøy for deg å slite deg avgårde når du ikke er i form, og det burde respekteres. Og sånn som jeg ser det så burde de heller ønske at du slapper av og ikke piner deg gjennom noe. Jeg vet nu at jeg hadde ikke syntes noe om at en person kom hit og heller ønsket seg hjem igjen pga formen.... det hadde ikke gjort meg glad, det hadde heller vært forstyrrende på en måte... og gitt meg litt skyldsfølelse kanskje.
Og når det kommer til gave... der kjenner jeg meg igjen på å ikke ha råd å gi så mye. Og da gir jeg det jeg KAN... og det må bare andre godta. Jeg prioriterer andre mer nødvendige ting enn gaver og det synes jeg folk må ha vett til å forstå:p

500 Kr i gave til nevøen deres? Her gir vi gaver til våre nevøer på 200-300 Kr..(1 og 2 år gamle) Synes det holder i massevis. Viktigere å vise at vi bryr oss om dem enn å gi dyre gaver, men det er jo vår oppfatning..

Det er iallefall viktig at du tar vare på deg selv nå. Er ikke vits å slite seg helt ut i denne tiden akkurat.. :-)

Huff, blir bare mer og mer sur jo mer jeg leser :( Dette høres ut som min svigerfamilie ift. gaver, der det forventes at man "bytter" 500 lapper. Det er ekstremt upersonlig og teit, så jeg gir gaver fra sambo og meg på maks 200-300, har funnet fine ting til 100-lappen også jeg. Hvis de måler kjærlighet og omtanke i penger får de bare ha det så godt, vi har hvertfall ikke råd til å holde på sånn. Svigerfamilien din høres like merkelige ut som min. Skjønner irritasjonen din. Så håper jeg du velger å slappe av med GOD samvittighet, kjøper dattera di en parkdress og en fin, rimelig liten ting til nevøen og driter i svigerfamiliens idiotiske forventninger.

Ikke egoistisk i det hele tatt. Her er mann og barn i dåp 5timer unna i hele helga. Hadde aldri kunnet ta en sånn tur nå, heller ikke en på 1,5time.
Jeg hadde kjøpt gave etter min lommebok, og sendt mannen..

Klem

Takk jenter!
Sukk.. Skal ikke være så lett ;)
Fått sendt svigermor en sms i retur i alle fall. Sakelig og hyggelig sms så kanskje hun kan forstå situasjonen.. Hun er jo igrunn en utrolig hyggelig dame!!!

Prøvd snakke med mannen - han var jo med på at han forstod dette med formen min i går, mens i dag tror han det kun er 500,- lappen som gjør at jeg "setter meg på bakbeina"... Han føler kanskje jeg håner tradisjonen om å måtte gi 500,- og synes det vel er flaut å måtte fortelle at vi ikke kan ta oss råd til det nå, men det går altså litt utover meg :-/

Formen min er skrall.. Men kan være jeg bare drar for å dra - men da skal jeg heller ikke spille frisk!!! Da skal jeg være som jeg er så kan de selv få se.. Barna har jo godt av selskap og at "noe skjer". Og jeg tror jeg blir gal av dem gående oppå hverandre hjemme her..

Er dine/mine barn familie dette vi har der vi annenhver helg har to barn ;)
Og da er det aktivt her kan dere tro :)) veldig koselig men innmari aktivt ;)

Problemet er at han ikke kan gi mindre enn 500,- fordi det er det alle andre gjør ... Hjelpes ... Hehe... Han er en veldig snill og omtenksom mann men litt for "snill" i denne sammenhengen.. 500,- til tantebarn nå er faktisk mye.. Etter vår lommebok er det bensin og mat mm det går utover kommende uke.. For det er regninger mm som skal betales for.

Synes også 500kr er veldig mye, her ligger det på ca 2-300 kr til onkelbarna til mannen. Men dersom det er "tradisjon" og hans barn (og deres felles kommende) også vil få det av alle ved hver bursdag, så vil det jo "gå litt opp" i løpet av året? Selv om det er ganske kynisk/upersonlig å tenke sånn, og litt av poenget med å gi gaver forsvinner når det bare handler om å bytte noe av lik verdi liksom...

Jeg hadde også reagert på en sånn melding, særlig iom at mannen har snakket med henne fra før om at du er i dårlig form. Men jeg hadde prøvd å svelge det, ta det i beste mening og - som du har gjort - sende et saklig, men hyggelig svar. Og ta valget om du drar eller ikke utelukket basert på hvordan formen din er, og hva du har lyst til - ikke pga at du føler på noe press.

Ser den godt jeg! Hadde gjort det samme. Ser heller ikke noe grunn til at han ikke skal kunne dra uten deg :)

Back
Topp