egoisme

TiraV

Gift med forumet
Eg har sett, ved fleire anledninger at folk har brukt ordet egoist om folk som får unger seint i livet. Det forundrer meg, for det er like egoistisk for ein 20-åring eller 30-åring å få barn. Eg vil påstå at korleis ein vrir og vender på det, så får ein barn kun for si eiga skuld! Trur ikkje nokon kan sei at ein føder eit barn inn i verden i dag, for barnets eiga skuld! Eller....?

syns det bør være opp til vær enkelt hvor gamle de vil være når de får barn... du blir nå en god mor uansett om du er 20 eller 50....

Det er jeg veldig enig i. Kan ikke kalle det og være egoistisk!

Alt er generellt, ting er ikke bare sort og hvit! Det kommer jo ann på sitvasjonen egentlig!
Er man 15 og planlegger barn så er man egoist, er man 50 og planlegger barn, ja da er man jauggu egoist da også...MEN jeg ser jo at nå, for min del, så har jeg en datter og jeg ønsker meg flere ikke bare for min del men også for datteren min skal få mange søsken, slik at hun senere i livet har flere å støtte seg til!

vi er vel alle egoister som lager barn i denne verden som er blitt værre og værre, barneporo, voldtekter, kidnapping og lignende saker.

Back
Topp