Egne klær til å føde i?

Mymlens

Elsker forumet
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Til deg som skal føde, eller tidligere har født; skal du ta med eget tøy til å føde i/har du gjort det tidligere? Anbefaler du det? Hva brukte du?

Nei, dro inn med pysjoverdel (litt lang) og ble værende i den de første 30 timene kanskje. Så byttet jeg til sykehusskjorte fordi den var våt og svett.

Sykehusskjorte var tipp, topp:)
Men digg med egne løse klær til dagene etterpå<3

Nei - sykehusskjorte til å føde i :)
Men fint med joggebukse til etter, evt tidligere i fødselsforløpet. Anbefaler å ha med 2 svarte joggebuksr i løst og godt stoff, jeg likte godt en modell jeg fant på Cubus. Lurt med mørk farge mtp blodsøl.

Elsket sykehusskjorten. Levde i den på rommet på barselhotellet.

Ei venninne hadde med egne klær. Hun var "skadet" etter å ha jobbet på sykehuset og sett hva de skjortene har vært gjennom :wacky:

Nei, har likt sykehusskjortene. Den ene gangen rakk jeg ikke å få av meg tightsen før vannet gikk.. anbefaler ikke klær nedentil, med mindre man har på seg en svær bleie, kanskje :wacky:

Fødte i egne klær fordi jeg ikke hadde tid til å skifte da vi kom inn - de klærne ble klassete for å si det sånn. Jordmor spurte om jeg ville ha igjen sokkene som var innpakket i en pose, og jeg bare «eeeeeh nei takk» :hilarious:
Så håper på sykehusskjorte denne gangen! Praktisk og behagelig!

Hadde med egne klær til fødel sist, har jobbet på sykehus og tenkte "aldri om jeg skal ha de på meg!", meeeen så fort fødselen var i gang var den sykehusskjorten super å få på! Mer praktisk enn det jeg hadde med. Og bodde i de skjortene mens jeg var på barsel ❤anbefales!
Må si jeg ikke tenkte så mye på det egentlig, mens jeg var der. Så slapp jeg å ha med klesvask hjem.

Anbefaler helt klart sykehus skjorte. Det blir mye gris under en fødsel, både svette, blod og div annet. Veldig greit å slippe å få det på eget tøy.

Sykehusskjorter er veldig greit altså. :p
Men de har ikke sykehusbukser, så løse pysjbukser/kosebukser etc man godt kan tåle å ødelegge med fostervann etc, er fint; til hvis man blir gående rundt en stund før vannet går/pressrier kan man jo evt ha da. Og slække bukser til etter fødsel, da.

Sykehus skjorte :joyful: kokt er de og:hilarious:
Fra sist ble private klær som ble tilgriset før skjorte kasta uansett

Jeg fødte i den tettsittende t-skjorta jeg kom i fordi det ikke var tid til å skifte. :hilarious: Men ville ikke giddet å bruke penger på egne klær til fødsel. Sykehusskjorter er gull.

Jeg også elsket sykehusskjorta både under fødsel og på pasienthotellet! Vurderte til og med å stjele den med meg hjem, men jeg droppet det da :joyful: Men det kan jo være fint å ha med seg noen løstsittende, myke klær til å ha på barsel. Gjerne noe med knapper så det er greit å amme i :) Og flere skift da det kan bli litt gris med blod og melk og svette osv dagene etter fødsel også!

Back
Topp