Egne barn som barnevakt

Greven av gral

Forumet er livet
VIP
Hvis dere hadde vært på ferie med 2 barn. Den ene 11 år og den andre snart 3. Hadde dere turt å gå ut i hotellresturanten å spise da, mens 11 åringen passer en sovende 2 åring?
Eller hvor gammelt syns dere barnet bør være før den kan passe den andre en times tid?

Vi snakker om en avstand hvor han bare kan rope på oss så hører vi han. Det er også et supertrygt hotell med godt vakthold

ORIGINAL: Greven av gral

Hvis dere hadde vært på ferie med 2 barn. Den ene 11 år og den andre snart 3. Hadde dere turt å gå ut i hotellresturanten å spise da, mens 11 åringen passer en sovende 2 åring?
Eller hvor gammelt syns dere barnet bør være før den kan passe den andre en times tid?

Vi snakker om en avstand hvor han bare kan rope på oss så hører vi han. Det er også et supertrygt hotell med godt vakthold

Vet ikke helt- mine er ikke fullt så store enda. Kommer kanskje an på hva 11- åringen er komfortabel med? Kunne kanskje hatt babysitter eller walkie talkie så 11 åringen føler dere er nærmere?
Hm, jeg passet jo mine søsken når jeg var 11 år- men er jo noen år siden det da[;)] Tidene endrer seg jo litt..

ORIGINAL: Snupså

Vet ikke helt- mine er ikke fullt så store enda. Kommer kanskje an på hva 11- åringen er komfortabel med? Kunne kanskje hatt babysitter eller walkie talkie så 11 åringen føler dere er nærmere?
Hm, jeg passet jo mine søsken når jeg var 11 år- men er jo noen år siden det da[;)] Tidene endrer seg jo litt..

11 åringen syns det er helt greit. Han vi sitte å se Tv han uten oss. Det er jo Disney canel her. Det er jeg som feiger ut og ikke veit helt hva jeg syns

Ikke så lett- man hører jo så mye rart- og så har vi jo saken med Madeleine..

Men: 11 år. Jeg var ganske ansvarsbevisst når jeg var 11 år. Ikke så lett å vite- regner med noen med barn på samme alder har lettere for å svare deg[;)]

Men hvis avstanden er så kort så går det jo an å bytte på å stikke kjapt bort til 11 åringen og se hvordan det går?
Jeg er litt hønemor selv, så er ikke så flink å slappe av selv..

Om det er så nærme at dere kan høre dem, så ser eg ikke så galt i det.
føler du det er feil, så la vær[;)]

Hjemme hadde jeg ikke vært i tvil om å la 11 åringen være barnevakt. På ferie i Norge hadde jeg heller ikke hatt noen betenkninger. Men i utlandet er jeg ikke helt sikker hvis 11 åringen ikke skjønner språket. Kommer litt ann på 11 åringen og hvor langt unna man skal være.

ORIGINAL: zarafina

Om det er så nærme at dere kan høre dem, så ser eg ikke så galt i det.
føler du det er feil, så la vær[;)]

Jeg får grunne litt til, så jeg er sikker på minsten sover. Men ja... vi har rom på bakkeplan og det er bare 50 meter unna.
Men tenkte jeg skulle sende gubben bort å høre om det var mulig å få takeaway, så vi kan spise på balkongen.

ORIGINAL: mammagutt

Hjemme hadde jeg ikke vært i tvil om å la 11 åringen være barnevakt. På ferie i Norge hadde jeg heller ikke hatt noen betenkninger. Men i utlandet er jeg ikke helt sikker hvis 11 åringen ikke skjønner språket. Kommer litt ann på 11 åringen og hvor langt unna man skal være.

Vi ligger 50 meter max fra resturanten. Vi er i Malaysia, han snakker greit engelsk

ORIGINAL: mammagutt

Vi ligger 50 meter max fra resturanten. Vi er i Malaysia, han snakker greit engelsk

Hvis 11 åringen synes det er greit ville jeg gått ut og spist med god samvittighet.

Ja det kunne jeg vel gjort..om det ikke er snakk om stooore avstander,går ikke ifra barna om det ikke er rett rundt hjørnet.

ORIGINAL: *EliSue*

Viss vi hadde dratt på ferie med barna våre, så hadde de fått blitt med på resturanten..[:)]

Enig. Ferie med barn er ferie med barn [:)]

Tviler ikke på at 11 åringen kan klare det. Stoler på barna, men ikke alle andre fremmede folk som lusker rundt.

ORIGINAL: *EliSue*

Viss vi hadde dratt på ferie med barna våre, så hadde de fått blitt med på resturanten..[:)]

joda, det er greit det. Men 11 åringen vil ikke og 2 åringen har tatt kvelden alt. Det er ikke det at de ikke får lov å være med...

Back
Topp