Egguttaket

Mokki87

Betatt av forumet
Hei! Skal igjennom mitt første forsøk om en mnd, og er veldig nysgjerrig rundt dette med egguttaket... Skal til St. Olavs i Trondheim, og håper noen kan dele sine erfaringer med meg
Tid, smerter under og etter osv. Kjenner jeg gleder meg utrolig til å sette igang, men er noe nerver også

Nå hører ikke jeg til St Olavs, men kan jo dele min erfaring likevel.

Jeg fikk beroligende Valium i tillegg til Paracet og intravenøs Morfin. Så rimelig tåkete da vi gikk inn :p
De satte i tillegg lokalbedøvelse med den lengste nåla jeg har sett i hele mitt liv :p

Jeg kjente så og si ingenting, men vet at dette er veldig individuelt. Kun helt til slutt etter 16 egg kjente jeg noen rykk da de tok ut de to siste.

Det var en fin opplevelse og siden jeg er fascinert over det hele var det ekstra fint å kunne se på på skjermen både hva som skjedde inni meg og på lab'en. Moro å høre de telle høyt fra lab'en også :D

På ettermiddagen og kvelden etterpå hadde jeg mere vondt og sov en del. Helt utslått! Og litt umobil de neste dagene, men jeg var litt overstimulert med forstørrede eggstokker så sikkert ikke så vanlig.

Lykke til med forsøket ditt! :)

Jeg var heller ikke på st.olavs, men det spiller kanskje ingen rolle :) fikk vival, noe som kunne minne om rohypnol ( om jeg husker riktig ) og paracet før uttak, så jeg og var ganske omtåket. Ble trilla inn i rullestol :p
Så var det sprøyte med lokalbedøvelse som var litt ubehagelig, men ikke direkte smertefullt. De fikk sugd ut 5 egg fra meg, så det var en ganske kjapp prosess. Fikk se alt på storskjerm :p
Var i god form etter uttak, men hadde noen smerter som kunne minne om luftsmerter i et par dager etterpå, de var sterkest når jeg satt på do.
Alt i alt så var ikke dette en skremmende opplevelse i det hele tatt, og jeg kunne lett gjort det flere ganger :)
Lykke til!

Jeg hører til på St. Olavs:) Der får vi 3 paracet/panodil og 1 vival som vi tar 1 time før egguttaket, da blir ihvertfall jeg veldig avslappet og litt svimmel. Så får vi smertestillende i hånden og lokalbedøvelse i eggstokkene. Du sier bare i fra hvis du trenger mer smertestillende så får du det:)
Har hatt to uttak og jeg synes de er veldig flinke og passer på at jeg har det bra. Jeg har ikke sett utstyret de bruker for man ligger ganske høyt oppe, tror det er like så greit:P
Når jeg har hatt bra med smertestillende og bedøvelse så har jeg ikke hatt spesielt vondt, jeg er mest fascinert og ligger å følger med på skjermen hva som skjer. Også får du fortløpende beskjed om hvor mange egg de finner. Men når bedøvelsen går ut så har jeg hatt menssmerter og litt vondt i et par dager, men absolutt overkommelig. Gruer meg ikke i det hele tatt til å gå i gang med forsøk nr 3 nå omtrent likt med deg:)

Jeg hører til på St. Olavs:) Der får vi 3 paracet/panodil og 1 vival som vi tar 1 time før egguttaket, da blir ihvertfall jeg veldig avslappet og litt svimmel. Så får vi smertestillende i hånden og lokalbedøvelse i eggstokkene. Du sier bare i fra hvis du trenger mer smertestillende så får du det:)
Har hatt to uttak og jeg synes de er veldig flinke og passer på at jeg har det bra. Jeg har ikke sett utstyret de bruker for man ligger ganske høyt oppe, tror det er like så greit:P
Når jeg har hatt bra med smertestillende og bedøvelse så har jeg ikke hatt spesielt vondt, jeg er mest fascinert og ligger å følger med på skjermen hva som skjer. Også får du fortløpende beskjed om hvor mange egg de finner. Men når bedøvelsen går ut så har jeg hatt menssmerter og litt vondt i et par dager, men absolutt overkommelig. Gruer meg ikke i det hele tatt til å gå i gang med forsøk nr 3 nå omtrent likt med deg:)
Tusen takk for svar! :) Har du hatt vellykkede forsøk der? Og er det uvanlig å ikke bruke nesespray først? :)

Tusen takk for svar! :) Har du hatt vellykkede forsøk der? Og er det uvanlig å ikke bruke nesespray først? :)
Nei, har hatt et avbrutt (ingen befruktede egg) og et negativt.. Vet ikke, jeg skal ha kort protokoll for tredje gang nå. Glad jeg slipper nesespray jeg hvis jeg ikke må:)

Back
Topp